Новини Івано-Франківська та області

»Е-ПЕНСІЯ» або як призначити пенсію в «один дотик» через Інтернет

Сьогодні у циклі Народний юрист поговоримо про нововведення в українському законодавстві, а також про зміни, які чекають на пенсіонерів. Під час підготовки використані матеріали Пенсійного фонду України.

Головне завдання, яке стоїть перед органами Пенсійного фонду України – покращити обслуговування відвідувачів Фонду, мінімізувати витрати на оформлення пенсій часу та людського фактору. Нинішні пенсіонери – впевнені користувачі мережі Інтернет. Отже, Пенсійний фонд України працює над розвитком надання дистанційних послуг через веб-портал різним категоріям: не лише працюючому населенню, а й пенсіонерам.

З цією метою Фондом запроваджено нову автоматизовану систему призначення пенсій, що сама визначає найбільш вигідні умови для отримувача. Це кардинально змінює технологію обслуговування громадян. Раніше людині, аби призначити пенсію, потрібно було приходити до Фонду багато разів. Послуга в “один дотик” – це лише одне відвідування установи.

Ця послуга працює через Інтернет через веб-портал електронних послуг Фонду. І це перший етап впровадження системи «Е-пенсія». Наступним кроком буде запуск мобільного додатку послуги е-пенсія.

Сервіс призначення пенсії в “один дотик” є однією зі складових частин системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі (“Е-ПЕНСІЯ”), що реалізується Пенсійним фондом України і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Cервіс передбачає:

    - подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, завірені електронним підписом);

    - після прийняття рішення про призначення пенсії повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру за отриманням пенсійного посвідчення.

Впровадження такої системи спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, дозволяє зменшити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.

Людина може самостійно подати через портал Фонду усі документи, які необхідні для отримання пенсійного забезпечення. І відповідно, звернутися до відділення, коли їй/йому прийде відповідна СМС, і отримати посвідчення.

Для того, щоб подати заявку онлайн, необхідно пройти кілька етапів:

    - зареєструватися на вебпорталі електронних послуг,

    - заповнити відповідну анкету,

    - завантажити необхідні документи,

    - підписати заяву електронним підписом,

    - відправити до ПФУ.

Сервіс Е-ПЕНСІЯ дозволяє призначити пенсію за одне відвідування сервісного центру, попередньо подавши заяву та усі необхідні документи через вебпортал електронних послуг ПФУ.

Щоб призначити пенсію через вебпортал електронних послуг ПФУ, потрібно:

    * авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП);

    * у розділі особистого кабінету "Заява на призначення пенсії" завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;

    * підписати звернення ЕЦП та надіслати його до підсистеми "Звернення";

    * додавати документи (у разі потреби) можна протягом трьох місяців.

Користувачі вебпорталу будуть отримувати повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію.

Обов’язкова умова для отримання користувачем ширшого кола інформації про себе – це наявність електронного цифрового підпису, єдиного у державі способу ідентифікації особи.

Отже, сервіс створили аби спростити взаємодію громадян з органами ПФУ при оформленні пенсії та зменшити паперовий документообіг при наданні послуг.

Читайте також Нововведення в оформленні пенсій. Електронна пенсія

Наступний етап впровадження системи “Е-пенсія” – створення мобільного додатку, що дозволить отримати доступ до ресурсів вебпорталу електронних послуг Фонду з мобільних пристроїв (смартфон, планшет).

Мета запровадження мобільного додатку

* Підвищення ступеню відкритості діяльності Пенсійного фонду України.

* Створення можливостей доступу до електронних сервісів у зручному форматі зі смартфону чи планшету.

* Розширення кількості осіб, що мають доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України.

* Забезпечення простого доступу пенсіонерів до даних електронної пенсійної справи.

* Забезпечення оперативного доступу застрахованих осіб до інформації, яка міститься в електронній обліковій картці щодо анкетних даних, страхового стажу, заробітної плати з метою захисту їх прав шляхом контролю сплати страхувальниками страхових внесків.

* Оперативного та зручного доступу до Електронного реєстру листків непрацездатності.

Підготував  Володимир Сидоренко, Паралель-медіа


Читайте також