Новини Івано-Франківська та області

Право вибору — сервісний центр чи особистий кабінет на веб-порталі ПФУ

Як ми вже розповідали, в Україні нещодавно  запустили  важливу електронну послугу – можливість подати документи для призначення пенсії он-лайн.

Тривалість процедури – близько 10-15 хвилин. Перш за все для цього необхідно зареєструватися на сайті електронних послуг Пенсійного фонду.

Впровадження такої системи спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, дозволяє зменшити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.

Сьогодні ми поговоримо про те, що  на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України працює низка сервісів для пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників.

Докладно поговоримо про сервісні центри та особистий кабінет на сайті Пенсійного фонду України.

Наша співрозмовниця - начальник Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Наталія Миколаївна Смаглюк. 

Стандартами обслуговування громадян та модернізованою системою ПФУ мінімізована можливість впливу людського фактору на розмір пенсії.

Подати заяву на призначення пенсії можливо через сервісний центр за місцем проживання або через Інтернет на вебпортал  електронних послуг ПФУ.

У першому випадку заява подається через сервісний центр, де спеціаліст приймає заяву, сканує оригінали наданих документів, посвідчує копії, приймає заяву на виготовлення пенсійного посвідчення та передає документи до підрозділу призначення пенсії.

При цьому розмір пенсії визначається автоматично єдиним уніфікованим програмним забезпеченням в онлайн режимі за такими критеріями:

- при наявності декількох варіантів розрахунку пенсії, програмним забезпеченням обирається найбільш оптимальний, найбільш вигідніший період заробітної плати з усіх наданих громадянином довідок про заробітну плату;

- результат прийнятого рішення про призначення пенсії скріплюється ЕЦП, зберігається в електронній пенсійній справі, доступний на вебпорталі Фонду, та повідомляється пенсіонерові в обраний ним спосіб;

- з даних, отриманих з реєстру застрахованих осіб, формуються стаж і3 01.01.2004 та заробітна плата з 01.07.2000;

- стаж до 01.01.2004 визначається за наявними у заявника документами (трудова книжка, договори, документи про навчання чи службу та ін.);

- заробітна плата до 01.07.2000 – за бажанням пенсіонера за будь-які 60 місяців роботи підряд за наданою ним довідкою.

Довідки про з/п в обов’язковому порядку перевіряються органами ПФУ

Нагадаю, що у 2019 році право на призначення пенсії за віком при наявності стажу не менше 26 років мають:  чоловіки після досягнення 60-річного віку;  жінки: до 31 березня 2019 року — при досягненні віку 58 років 6 місяців; з 1 квітня 2019 року — 59 років.

Наталія Смаглюк докладно розповіла про Веб-портал Пенсійного фонду, про перехід в електронний формат.

Можливо обрати варіант електронної пенсії та подати заяву встановленого зразка і самостійно відскановані документи через вебпортал до територіального органу ПФУ за місцем проживання. А після отримання СМС- повідомлення від органу ПФУ – відвідати відділ обслуговування для надання оригіналів документів та отримання пенсійного посвідчення.

На веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України працює ціла низка сервісів для пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників.

Це, зокрема:

* налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);

* отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії);

* отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем;

* кабінет страхувальника, через який можна отримати  інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

Вже кілька років за допомогою веб-порталу Пенсійного фонду можна:

* отримати інформацію про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески з системи персоніфікованого обліку, починаючи з 2000 року (для тих громадян, які працюють чи працювали);

* отримати пенсійну інформації (для пенсіонерів);

* формувати запитів на попередню підготовку документів;

* подавати скарги;

* записатись на прийом до фахівців Фонду.

В розробці на порталі ПФУ знаходиться п’ять сервісів:

* Заява на переведення на інший вид пенсії

* Заява на внесення змін до пенсійної справи

* Повідомлення про легалізації трудових відносин

* Заява на припинення виплати у зв’язку з виїздом за кордон

* Замовлення індивідуальних відомостей про застраховану особу

Пенсійний фонд України продовжує розширювати можливості  веб-порталу електронних послуг.

Відтепер на порталі функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.

У кабінеті можна переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду.

Наталія Смаглюк розповіла, що на веб-порталі Пенсійного фонду можливо  налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування,  отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (кюар-кодом),  отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем; кабінет страхувальника, через який можна отримати  інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

На цей час на перегляд з електронної пенсійної справи надаються такі дані:

- основні дані (номер пенсійної справи/особового рахунку, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, орган ПФУ призначення пенсії, дата призначення);

- адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання);

- довідка по зарплаті, що врахована при призначенні/перерахунку пенсії;

- довідка про стаж, врахований для визначення права на пенсію;

- довідка про стаж, врахований для розрахунку пенсії.

При цьому перша виписка з пенсійної справи стає доступною для формування протягом приблизно 3х днів після реєстрації на Веб-порталі. Подальше оновлення виписки відбувається в першій декаді кожного наступного місяця.

Також попитом уже користується така послуга, як запит на підготовку паперових документів

Для зручності Пенсійний фонд вводить послугу попереднього замовлення паперових документів. Сервіс надається для всіх користувачів ВЕБ-порталу незалежно від форми авторизації.

Засобами Веб-порталу Ви можете подати заяву - запит на підготовку паперових документів:

- виписки з системи персоніфікованого обліку;

- виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів);

- виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників).

Після опрацювання звернення заявник отримає відповідь, в якій буде вказано, коли і де він зможе отримати вже підготовлені паперові документи. Після оформлення документів необхідно особисто прийти до відповідного управління Пенсійного фонду, маючи при собі документ, який підтверджує особу, та отримати замовлені паперові документи.

Звертаю увагу, що замовлення необхідно адресувати до органу ПФУ, в якому знаходиться пенсійна справа (для пенсіонерів), в якому зареєстрований страхувальник (для представників страхувальників).

Впровадження сучасних сервісів є одним зі стратегічних напрямків діяльності Пенсійного фонду України.

Стратегія, що реалізується Пенсійним фондом України, включає:

- створення можливостей одержання послуг дистанційно, в електронному форматі, через особистий кабінет та Вебпортал;

- одержання результатів надання послуг;

- організацію обміну даними з іншими державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, – можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні).

Ми продовжили розмову з Наталією Миколаївною.

Варто зазначити, що в  Рубіжанському об’єднаному управлінні постійно відбуваються  телефонні «гарячі» лінії та он-лайн прийом за допомогою скайп-зв’язку. 

Окрім звичайної роботи, працівники  Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області постійно проводять зустрічі з населенням, з мешканцями віддалених територій, у трудових колективах. За словами нашої співрозмовниці, на зустрічах у трудових колективах, на особистих прийомах обговорюються  актуальні питання пенсійної реформи.

Наталія Смаглюк також проводить «пряму» телефонну, «гарячу» лінію  та он-лайн прийом громадян за допомогою скайп-зв’язку, проводяться також особисті прийоми.

Контакти Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Луганській області. У  Рубіжному управління знаходиться за адресою: вулиця Студентська, 35-А, телефони для довідок - 06453-6-43-76; 095-402-63-81.

У місті Кремінна управління знаходиться за адресою  - площа Красна, 2, телефони  – 06454-2-40-31;  050-056-54-63.

Додаткова інформація є також у соціальній мережі Фейсбук на офіційній сторінці Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Ознайомитись з відеоінструкцією по користуванню особистим кабінетом веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України  можливо за посиланням.

Підготував  Володимир Сидоренко, Паралель-медіа

 

 


Читайте також