Нотатки про податки — як працює фіскальна служба на місцях – сервісне обслуговування та прозорість (частина перша)
Сьогодні поговоримо про гроші, податки та зміни у законодавстві. Наші співрозмовники – начальник Рубіжанського управління Головного управління ДФС у Луганській області Андрій Валерійович Забровський та Ірина Олександрівна Гречанікова – завідувач сектору організаційного забезпечення Рубіжанського управління.
Спочатку нашої розмови, нагадаю, що Державна фіскальна служба України - центральний орган виконавчої влади України, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.
ДФС було утворена Постановою Кабінету Міністрів у 2014 році шляхом реорганізації Міністерства доходів і зборів шляхом об'єднання Державної податкової служби України та Державної митної служби України.
Основні завдання і функції Державної фіскальної служби України - реалізація державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів, митних та інших платежів та інші завдання.
ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. У складі ДФС та її територіальних органах діють підрозділи податкової міліції.
Сьогодні місцеві управління Головного управління ДФС у Луганській області: здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, які визначені законом.
Саме про сервісне обслуговування платників податків ми і говорили з Андрієм Валерійовичем Забровським.
Наступна наша співрозмовниця - Ірина Олександрівна Гречанікова – завідувач сектору організаційного забезпечення Рубіжанського управління Головного управління ДФС у Луганській області.
На сьогоднішній день на обліку в Рубіжанському управління ДФС знаходяться близько 4500 платників з них 1400 юридичних осіб та більш ніж 3000 фізичних осіб.
За 2018 рік Рубіжанським управлінням ГУ ДФС у Луганській області мобілізовано до зведеного бюджету України майже 918 млн гривень. Зокрема, протягом січня-грудня минулого року підприємства, які перебувають на обліку в управлінні, сплатили до загального фонду Державного бюджету 558 млн гривень. Основні джерела наповнення державного бюджету: рентна плата, податок на додану вартість, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Саме про це ми і говорили з Іриною Олександрівною Гречаніковою.
Отже, як ми з’ясували, державна податкова інспекція сьогодні – це стовідсотково сервісна служба, яка відокремлена від фіскальної складової ДФС та спроможна забезпечити повний цикл надання всіх сервісних базових послуг, необхідних платникам для реалізації їх прав та обов’язків, визначених законодавством.
В Центрах обслуговування платників Рубіжанського управління продовжують втілювати сервісний напрямок роботи, за єдиними стандартами надання сервісів, результатом якого повинно стати комфортне обслуговування суб’єктів підприємництва та громадян.
Протягом 2018 року Центрами обслуговування платників надано понад 14 тисяч адміністративних послуг, серед яких: 7100 виданих громадянам облікових карток платників, майже 2,6 тисяч довідок про доходи, 686 – витягів платника єдиного податку, ще 863 платника отримали довідки про відсутність заборгованості зі сплати платежів до бюджетів.
Також платники мають можливість отримати в приміщенні Центру консультативні, інформаційні послуги, подати звітність та вхідну кореспонденцію.
Нагадаємо, Центри обслуговування платників Рубіжанського управління працюють за адресами: м. Рубіжне, вул. Менделєєва, 14б та м. Кремінна, вул. Центральна, 10.
Не дивлячись на те, що особисті візити відвідувачів до сервісних центрів залишаються популярними, кількість платників, що обирають спосіб спілкування з ДФС шляхом отримання послуг засобами електронних сервісів, зростає, у тому числі й через Електронний кабінет платника.
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа