Електромобілі на Луганщині починають набувати популярності
Український ринок електрокарів стрімко зростає. Тільки за січень 2018 року в Україні було зареєстровано 793 електромобіля, а найпопулярнішою моделлю все ще залишається Nissan Leaf. Лідером за кількістю електрокарів є Київ з областю - майже 30% ринку. Далі йде Харків - 20% від поставлених електрокарів, Одеса - 18%, Дніпро - всього 6%.
На Луганщині електрокари тільки починають набувати популярності. З початку поточного року у сервісних центрах МВС області зареєстрували три електромобілі. За весь минулий рік таких авто було шість. Можна помітити що новітні технології маленькими, але впевненими кроками йдуть у нашу область.
Електрокари – це ті автівки, які здатні зекономити гроші власнику, дарувати йому комфорт та зручність і головне – не забруднювати природу шкідливими викидами.
Але міфів навколо електромобілів є багато. Та й аргументів «за» і «проти» теж.
«ЗА»
- Дешева заправка. Найекономніші споживають в середньому 10 кВт на 100 км.
- Простий сервіс. Немає мастила, свічок, фільтрів тощо. Періодичного огляду вимагає тільки ходова. Силовий агрегат, акумулятори та навісне обладнання – тільки спостереження та контрольні заміри. Обслуговуватися такі автівки можуть на будь-якій СТО, а вартість послуг – в рази менша, ніж у звичайних авто.
- Тиша. Двигун електрокара працює безшумно.
- Екологія. Немає вихлопних газів. Використання енергії в електромобілях відбувається до п’яти разів ефективніше, ніж у звичайних двигунах.
«ПРОТИ»
- Недостатня кількість АЗС. На жаль, сьогодні в Україні небагато електростанцій.
- Невеликий вибір. Небагато компаній займаються виробництвом електрокарів. Та й модельний ряд, в порівнянні зі звичайними автівками, в рази менший.
- Висока вартість батареї. Хоч виробники і дають гарантію на 10 і більше років, електрокар на той час уже сам вийде з ладу. Очікується, що при збільшенні виробництва вартість на батареї впаде. Деякі виробники вже планують здавати батареї в оренду.
- Комфорт. Із включеним кондиціонером довго не покатаєшся, оскільки він швидко садить батарею. Тому якщо хочете довше бути в дорозі, від деяких зручностей доведеться відмовитися.
- Швидкість. Для економії електроенергії її обмежують до 80-100 км / год. Теоретично електрокари можуть розганятися до 140 км / год. Проте, щоб акумулятора вистачило на весь день, бажано не газувати. Хоча в місті з його постійними заторами такий автомобіль взагалі знахідка: при ривках і гальмуванні заряд відновлюється.
Владислав Кравець, Відділ зв'язків з громадськістю РСЦ МВС в Луганській області