Новини Івано-Франківська та області

Як вести себе переселенцю, якщо пришла перевірка?

Перевірка місця проживання внутрішньо переміщеної особи (далі - ВПО) – це візит працівника управління соціального захисту до житлового приміщення де проживає ВПО, з метою перевірки достовірності зазначеної у заяві інформації про його фактичне місце проживання/перебування.
Чого не можуть робити працівники управління соцзахисту населення під час перевірок місця проживання ВПО?

ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ ДОСТОВІРНОСТІ ЗАЗНАЧЕНОЇ У ЗАЯВІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ФАКТИЧНЕ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ / ПЕРЕБУВАННЯ ВПО:

• передбачено Порядком призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженим Постановою Уряду № 365 від 08.06.2016;

• передбачено щодо всіх ВПО, які отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання), довічну державну стипендію, усі види соціальної допомоги та компенсації, матеріальне забезпечення, соціальні послуги, субсидії та пільги за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, щомісячну адресну допомогу;

• проводиться кожні 6 місяців та має здійснюватися протягом 15 днів з дня отримання управлінням заяви про призначення виплат особи, яка тільки стала на облік ВПО, або яка відновила довідку ВПО; має відбутися до 14 грудня 2016 року якщо особа отримує виплати, які їй було призначено раніше (відповідно до роз’яснень Міністерства соціальної політики).


ЯКЩО ВИ:

• переїхали до іншого житлового приміщення та більше не проживаєте за адресою, зазначеною в довідці ВПО, Вам необхідно протягом 10 днів після переїзду повідомити про це управління соціального захисту населення за новим місцем проживання;

• були відсутні вдома під час першої перевірки, комісія, яка приймає рішення щодо призначення (відновлення) соціальних виплат, може відмовити ВПО в їх призначенні (відновленні);

• були відсутні за місцем проживання під час проведення чергової перевірки, перевіряючий працівник зобов’язаний лишити Вам повідомлення про необхідність з’явитися в управління соціального захисту протягом 3 (трьох) днів. Якщо Ви не з’явились в управлінні (не отримали повідомлення, не мали можливості тощо), Вам мають додатково надіслати рекомендований лист щодо необхідності з’явитися в управлінні протягом 3 (трьох) днів.

В управлінні соціального захисту населення у Вас не мають права вимагати документи, які підтверджують поважність причин Вашої відсутності вдома під час перевірки. До управління необхідно з’явитись для фізичної ідентифікації, тобто пред’явити документ, який посвідчує особу.

ПІД ЧАС ПЕРЕВІРКИ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ВПО ІНСПЕКТОР СКЛАДАЄ АКТ ОБСТЕЖЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО- ПОБУТОВИХ УМОВ ПРОЖИВАННЯ СІМ’Ї ТА МОЖЕ:

• увійти до приміщення, в якому Ви проживаєте;

• уточнити Ваші ПІБ, адресу проживання;

• уточнити кількість членів сім’ї, що мешкають разом, який родинний зв'язок є між ними;

• довідатися, чи навчається дитина (діти) у вищому навчальному закладі, на якій формі навчання та чи отримує стипендію;

• довідатися про наявність та характеристики житлових приміщень, земельних ділянок та транспортних засобів, які перебувають у власності, володінні чи користуванні сім’ї;

• уточнити відомості про додаткові джерела для існування, включаючи роботу без трудової угоди (неофіційне працевлаштування);

• довідатися про відомості щодо покупки або оплати послуг, вартість яких перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім'ї (кожна сім’я має свій прожитковий мінімум в залежності від кількості членів родини, віку, інших характеристик);

• внести вказану інформацію в акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї;

• вимагати кожного повнолітнього члена сім’ї підписати акт.

ІНСПЕКТОР СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ:

1. Представитися, пред’явити службове посвідчення соціального інспектора та надати інформацію про мету візиту.

2. Проінформувати ВПО про обов’язок у десятиденний строк письмово повідомляти про зміну фактичного місця проживання / перебування структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за новим фактичним місцем проживання / перебування, а також про наслідки невиконання такого обов’язку.

3. Заповнити акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї, підписати його, та надати для ознайомлення та підпису особам, щодо яких здійснено перевірку.

ІНСПЕКТОР СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ НЕ МОЖЕ:

1. Вимагати від Вас інформацію:

• щодо наявності / відсутності / місцезнаходження Ваших особистих речей, предметів;

• яким чином Ви проводите вільний час;

• коли Ви та інші члени сім’ї бувають вдома;

• в яких магазинах Ви здійснюєте покупки, який одяг, предмети або продукти купуєте;

• номер телефону та присутність родича або знайомого, в якого Ви тимчасово перебуваєте;

• іншу інформацію, яка не має відношення до питань, наведених у переліку вище.

2. Здійснювати обшук або огляд Ваших особистих речей.

3. Рахувати кількість одиниць одягу, який міститься в квартирі, меблів, техніки тощо.

4. Погрожувати, залякувати мешканців житла або іншим чином намагатись отримати додаткову інформацію, яка не має відношення до мети обстеження матеріально-побутових умов проживання. Обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї не передбачає здійснення обшуку або огляду житла, огляду або вилучення речей. Такі дії уповноважені здійснювати виключно представники правоохоронних органів України у визначених законом випадках.

ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНІ ОСОБИ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ МАЮТЬ ПРАВО:
1. Надавати інспектору необхідну інформацію.

2. Підписати акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї

ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНІ ОСОБИ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ:

1. Дізнатися ПІБ інспектора.

2. Ознайомитися з його службовим посвідченням.

3. Ознайомитися з даними, які внесено до акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї.

ДЛЯ ЗАХИСТУ ВАШИХ ПРАВ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ПЕРЕВІРКИ РЕКОМЕНДУЄМО:

1. Якщо зафіксовані працівником дані в акті не відповідають дійсності або у Вас є інші зауваження, зробіть про це відповідну відмітку поруч із своїм підписом.

2. Після підписання акта попросіть його копію або зробіть фото на підтвердження проходження перевірки.

3. У разі допущення порушень з боку інспектора соціального захисту населення Ви можете зателефонувати:

• на Урядову гарячу лінію за номером 1545 (з мобільного) або 0 800 507 309;

• на гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за номерами (044) 253 7589 або 0 800 501 720. Обов’язково повідомте свої ПІБ, адресу, номер телефону та в чому полягає порушення.

4. Зверніться по правову консультацію до офісів БФ “Право на захист”.

 


Читайте також