Держреєстр виборців працює без перерви а не тільки під час виборів
Державний реєстр виборців працює постійно, а не тільки під час виборів. Щоденно оновлюються його дані, вносяться зміни до персональних даних виборців, вдосконалюються технології, створюється нове програмне забезпечення, затверджуються нові законодавчі акти та алгоритми роботи.
У своїй роботі відділ ведення Державного реєстру виборців керується Конституцією України, Законом України «Про Державний реєстр виборців», постановами Кабінету Міністрів України, Центральної виборчої комісії та іншими нормативно – правовими документами.
На деякі питання роботи Реєстру виборців нам відповість начальник відділу ведення Державного реєстру виборців Рубіжанської міської ради Михайло Нечепорчук.
- Михайле Юрійовичу, розкажіть про роботу свого відділу.
- Чисельність працівників відділу складає 3 одиниці, хоча за нормами у нас повинно працювати 4. Основні завдання відділу - це питання ведення Реєстру, актуалізації та поновлення даних, під час виборчих кампаній - виготовлення списку виборців, відповіді на запити державних органів, забезпечення безпеки роботи відділу, різні щоденні процедури та протоколи.
Всі працівники відділу мають багаторічний досвід роботи на своїх посадах, тому дуже професійно та якісно виконують свої обов’язки, за що постійно отримують нагороди та відзнаки як від міської ради так і від Центральної виборчої комісії.
- Чи впливає активність внутрішньо переміщених осіб у місті на Вашу діяльність та чи варто розширювати їх виборчі права?
- ВПО згідно чинного законодавства мають право приймати участь у виборах Президента України та виборах народних депутатів України. Під час виборів міських голів та депутатів міських рад вони не мали права голосу.
Дуже важко контролювати, чи дійсно ВПО постійно проживає за вказаною адресую, тому це може стати причиною значних маніпуляцій. А задля уникнення таких ситуацій потрібно вдосконалювати законодавство.
Особливого впливу на нашу діяльність під часу останніх виборчих процесів боку ВПО ми не відчули, до нас зверталось невелика кількість ВПО.
- Чи потрібно відкривати для громадського контролю Реєстр виборців?
- Ці дані можна відкрити, але потрібно надати можливість кожному виборцю перед відкриттям даних Реєстру надати згоду на відкриття своїх персональних даних, чи навпаки, на їх “закриття”, наприклад, через механізм звернення до відповідного органу із заявою.
- Назвіть актуальні проблеми у вашій роботі?
- Насамперед, це те, що Законом України № 888-VIII надано право органам місцевого самоврядування проводити реєстрацію місця проживання населення, а також зняття з реєстрації. Раніше це питання відносилось до компетенції Державної міграційної служби. Зараз цим займається новостворений орган реєстрації на базі ЦНАП і для нього це нова функція. Виникає багато організаційних питань. Потрібен час, щоб працівники цієї структури навчилися швидко та якісно виконувати функції щодо надання відомостей до Державного реєстру виборців.
- Як на вас вплинув процес декомунізації?
- Розпорядженням міського голови у місті було змінено 47 назв вулиць, що, в свою чергу, призвело до внесення змін до Державного реєстру виборців, а це понад 17000 змін. Однак, розпорядження було скасовано, а всі роботи у цьому напрямку було зупинено. І не відомо як буде далі. Це рішення було несподіваним, тому ми чекаємо на рішення суду та інформацію щодо можливої апеляції.
Інша актуальна проблема — це часті зміни виборчого законодавства. Перед кожними виборами у нас відбувається зміна правил роботи та алгоритмів дій. ЦВК, звичайно, швидко реагує на ці зміни, “латає” прогалини у законодавстві, але, на жаль, не всі. Ми вже звикли до таких ситуацій, тому всі необхідні зміни швидко вивчаємо та застосовуємо.
- Хто може отримати у вас інформацію?
- Кожен виборець може особисто звернутися до відділу щодо надання інформації про зміст його персональних даних. Загальну інформацію про кількість виборців у місті у нас може отримати за запитом, наприклад, міська рада. Також ці дані за попередній місяць публікуються на офіційному сайті Державного реєстру виборців. Інші данні у нас можна отримати тільки за рішенням суду. Періодично до нас звертаються різні правоохоронні органі, але відповідно до Закону ми їм надаємо відмову.
- Чим займається відділ адміністрування Реєстру виборців?
- Базу даних вони не ведуть. Вони займаються іншими питаннями: організаційними, контролюючими, здійснюють фінансово-матеріальне забезпечення роботи відділів Реєстру.
Особливу увагу заслуговує робота відділу адміністрування Реєстру в проблемних регіонах області – в прифронтових, де є багато різних питань, які не виникають у роботі інших відділів ведення Реєстру. Вони також дуже допомагають у налагодженні взаємодії з різними державними органами.
Нагадаю, що кожен виборець має право звернутися до органу ведення Державного реєстру щодо: неправомірного включення (не включення) до Реєстру себе чи інших осіб, перевірки записів про себе чи інших осіб, виправлення недостовірних відомостей Реєстру щодо себе чи інших осіб. Також виборець має право отримувати інформацію про своє включення (не включення), отримувати на безоплатній основі вичерпну інформацію про свої персональні дані, внесені до Реєстру, оскаржувати в установленому законом порядку рішення/дії чи бездіяльність органів реєстру, в тому числі і до відділу адміністрування Реєстру.
У місті Рубіжне відділ ведення Державного реєстру виборців знаходиться у приміщенні Рубіжанської міської ради, на першому поверсі, у 110 кабінеті. Ви може звернутись особисто до відділу або зателефонувати за номером 6-20-71.
Кожен, хто має доступ до мережі Інтернет, може відвідати
Отже, шановні виборці, Державний реєстр виборців працює для вас завжди. Для того, щоб Ви гарантовано потрапили до списків виборців та змогли реалізувати своє конституційне право – право вибору.
Максим Данильченко, виконавчий директор Центру підтримки громадських ініціатив у Луганській області.