Новини Івано-Франківська та області

Закрыто грузовое движение через единственный действующий пункт пропуска, — Москаль

Движение грузового транспорта и автобусов на контролируемые боевиками территории через единственный действующий в Луганской области пункт пропуска будет запрещено до законодательного урегулирования данного вопроса, заявил руководитель Луганской областной военно-гражданской администрации Геннадий Москаль. Об этом сообщает Интерфакс-Украина.

Как сообщается на официальном сайте Г.Москаля, речь идет о переходе Лисичанск-Горское-Золотое-Первомайск. "Это решение является вынужденным и призвано обратить внимание на нереагирование центральных органов исполнительной власти к законным требованиям Луганской областной военно-гражданской администрации… Движение легковых автомобилей и пешеходов через указанный пункт пропуска будет осуществляться и дальше", - заявил Г.Москаль.

Руководитель обладминистрации направил обращение к премьер-министру Арсению Яценюку, председателю Верховной Рады Владимиру Гройсману, главнокомандующему Вооруженными силами Украины Виктору Муженку, председателю СБУ Валентину Наливайченко, главе МВД Арсену Авакову и и.о. председателя Государственной фискальной службы Украины Максиму Мокляку с просьбой законодательно урегулировать проблему пересечения линии разграничения огня между контролируемой Украиной и оккупированными территориями.

В сообщение отмечается, что действующий временный порядок контроля перемещения лиц, транспортных средств и грузов является неотработанным, несовершенным, дает основания для обвинений силовиков в превышении властных полномочий и коррупции, а также провоцирует резко негативное отношение местного населения к правоохранительным органам и украинской власти в целом. Кроме того, порядок является неэффективным, поскольку в ряде точек пересечения линии разграничения осуществляется бесконтрольно.

Полный текст заявления Москаля такой:

Наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі Безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 29.12.2014 № 144 затверджено Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Порядок), яким передбачена видача перепусток для громадян та вантажів, які надають право на переміщення їх через лінію розмежування сторін конфлікту на тимчасово окуповану територію.

Дозвіл на перетинання вантажів через лінію розмежування між сторонами конфлікту дає Державна фіскальна служба України.

Як свідчить досвід, ця система невідпрацьована та недосконала.

Механізм подачі документів на право отримання перепусток не опрацьовано, електронна система не працює, непоодинокі випадки підроблення таких перепусток. Також більшість осіб, які подають документи для отримання перепусток, не обізнані в користуванні інтернет-ресурсами, що створює додаткові труднощі в їх отриманні.

За час дії Порядку 102 підприємств, які здійснюють автоперевезення, надали до фіскальної служби заяви на отримання дозволів на переміщення вантажів на тимчасово окуповану територію Луганської області, але дотепер жодне з них не отримало таких дозволів.

Поряд із цим з часу перепускної системи співробітниками ГУМВСУ, Нацгвардією та ЗСУ у Луганській області було зупинено 74 транспортні засоби, які перевозили вантажі загальною вагою близько 201 т з підконтрольної території України на тимчасово окуповану територію Луганської області (при цьому 35 транспортних засобів мали документи на вантаж із зазначенням місця призначення у населених пунктах підконтрольної території, проте рухались у напрямку тимчасово окупованої території), у тому числі: продукти харчування вагою 173 т, алкогольні напої та пиво вагою 10 т, побутова хімія вагою 7,5 тис. пачок тютюнові вироби у кількості 46,5 тис. пачок, інші товари загальною вагою 10 т.
Вказані транспортні засоби доставляються до територіальних ОВС області та після проведення перевірки відпускаються у зв’язку з відсутністю нормативної бази для притягнення їх власників до будь-якої відповідальності.

При цьому дотепер не існує жодного нормативно-правового акта або розпорядчого документа центральної законодавчої або виконавчої влади щодо врегулювання питань постачання вантажів товарно-матеріальних цінностей між територіями конфлікту, механізму притягнення до адміністративної відповідальності, у тому числі власників вантажів, за порушення правил вантажоперевезень тощо. Відсутній також перелік товарів і вантажів, заборонених до ввезення-вивезення з окупованої території, законодавчо не врегульоване питання щодо обмеження таких перевезень, що ставить під сумніви законність дій військових формувань і правоохоронних органів в обмеженні перевезень вантажів і дає можливість суб’єктам господарської діяльності звертатися зі скаргами на дії даних працівників та звинувачувати їх у перевищенні службових повноважень або корупції. Такий стан речей також призводить до формування негативного ставлення населення до правоохоронних органів та влади в цілому.

Слід відзначити, що лінія розмежування між сторонами конфлікту не є адміністративним кордоном, а поняття "адміністративний кордон" не визначений жодним законом України. Тимчасово окупована територія залишається частиною України, де мешкають громадяни України, більшість із яких не мають відношення до терористичної діяльності.

З метою врегулювання питань щодо товаропостачання та перевезення вантажів між територіями конфлікту, звертаюся до Кабінету міністрів України та Верховної Ради України зініціативою щодо видання нормативно-правової акта і Закону України, у якому врегулювати питання щодо:
- встановлення правил та порядку пропуску товарно-матеріальних цінностей на території, які тимчасово не підконтрольні чинній владі, та у зворотному напрямку;
- визначення переліку товарів, які підлягають перевезенню без наявності перепусток;
- надання повноважень щодо видачі дозволів на перевезення вантажів через лінію розмежування між сторонами конфлікту підрозділам Державної фіскальної служби України в Луганській області;
- введення адміністративної відповідальності, у тому числі власників вантажів, за порушення встановленого порядку вантажоперевезень через лінію розмежування сторін конфлікту та визначення порядку вилучення товарів.

Крім цього, вважаємо недоцільною норму щодо обов'язкової наявності перепусток під час перетинання лінії розмежування між сторонами конфлікту для цивільного населення, оскільки:

1) громадяни, які подали документи на отримання перепустки, проходять перевірку за електронною базою даних осіб, причетних до сепаратизму та незаконних збройних формувань. І всі особи, які в’їжджають або виїжджають до території, контрольованої чинною владою, також перевіряються на пунктах пропуску за цією базою, тобто виконується подвійна робота.

2) Крім того в області є три проблемних зони, де рух здійснюється без всяких пропусків, що зводить нанівець зусилля Антитерористичного центру навести порядок з даного питання.

Це:
- Зруйнований міст (який двічі підривався бойовиками) через річку Сіверський Донець у населеному пункті Станиця-Луганська. Через даний міст люди ходять у пішому порядку без перепусток.
- Зруйнований міст через річку Сіверський Донець у населеному пункті Трьохізбенка, який також двічі підірвали бойовики. По мосту здійснюється неконтрольований перехід людей через лінію розмежування
- Зруйнована переправа між населеним пунктом Лобачеве (підконтрольне уряду України) і села Жовте (підконтрольне так званій ЛНР). Де також здійснюється перехід і перевезення товарів без перепусток і контролю.

У зв’язку з викладеним у мене, як у керівника військово-цивільної адміністрації, не залишається іншого виходу, як заборонити до законодавчого вирішення даного питання рух вантажного і автобусного сполучення через єдиний діючий на території Луганської області офіційний пункт пропуску Лисичанськ-Гірське-Золоте-Первомайськ, залишивши тільки рух легких автомобілів (крім мікроавтобусів) і пішоходів. Дані обставини є вимушеними й покликані звернути увагу на нереагування центральних органів виконавчої влади на законні вимоги Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, а також дати відповідь на ряд критичних матеріалів які були оприлюднені з даного питання в ЗМІ.
 



Читайте також