Офіційне працевлаштування студентів 2-3 курсів - це можливість зберегти молодь в Україні, - зазначає Міністерство освіти і науки.
Перший регіональний захід із дуальної освіти
19 листопада в Івано-Франківську, на базі Карпатського національного університету імені Василя Стефаника, пройшов перший регіональний круглий стіл, присвячений питанням розвитку дуальної освіти.
У першому такому форматі відкритого діалогу взяли участь:
Представник Міністерства освіти і науки підкреслив, що співпраця між університетами, місцевими громадами та бізнес-структурами повинна стати звичною практикою, а не рідкісним випадком для української системи вищої освіти.
"Університети мають чітке уявлення про потреби місцевих громад, в той час як самі громади усвідомлюють свої виклики та запити до спеціалістів", - зазначив Трофименко.
Він зауважив, що важливим завданням є "зшити ці дві реальності".
"Ця синергія зміцнює університети, а потужні університети, у свою чергу, підкріплюють громади та регіони. На національному рівні це стає новою формулою досягнення успіху, яка не потребує надзвичайних заходів — більшість необхідних інструментів вже доступні," — підкреслив чиновник.
Він додав, що необхідно:
Нещодавно призначена ректорка Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Валентина Якубів заявила, що навчальний заклад готовий стати платформою, де потреби роботодавців можуть бути реалізовані у вигляді чітких освітніх програм.
"Дуальна освіта для нас - це не просто тренд, а засіб, за допомогою якого ми можемо відкрито реагувати на потреби нашого регіону," - зазначила вона.
Очільниця вишу додала, що освітяни:
"Карпатський університет повинен стати надійним союзником для роботодавців, забезпечуючи підготовку фахівців, здатних вирішувати конкретні задачі, а не просто виконувати теоретичні програми", - підкреслила Якубів.
Дмитро Романюк, який займає посади голови Наглядової ради Карпатського національного університету та голови Бізнес-асоціації Івано-Франківська, зазначив, що "для класичних університетів, що пропонують багато гуманітарних напрямів, впровадження дуальної освіти є більш складним завданням".
"Проте саме в цьому місці ми повинні визначити модель, яка справді приверне увагу бізнесу," - підкреслив він.
Експерт роз'яснив, що мова йде про:
"Якщо ми реалізуємо цей план, вигоду отримають всі: студенти, підприємства та місцеві громади," - підкреслив Романюк.
Учасники обговорення також розглянули:
Особливу увагу було приділено важливості офіційного працевлаштування студентів, які навчаються за дуальними програмами, починаючи з другого або третього курсу. Це надає можливість одночасно:
Водночас Юрій Стефанчук, виконавчий директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України, підкреслив значення тривалого співробітництва між університетами та місцевими громадами.
"Для нас важливо, щоб дуальна освіта в Україні ставала не винятком, а звичною практикою. Саме тому ми розвиваємо освітній проект "Громадотворець" разом із університетами та бізнесом регіону - щоб поєднати навчання з реальними потребами громад", - розповів він.
Експерт підкреслив, що таким чином "молоді люди отримують цінний досвід, тоді як громади забезпечуються майбутніми спеціалістами, які вже мають уявлення про функціонування місцевого самоврядування".
"Це є вклад у професійний ріст студентів та у прогрес наших спільнот," - зазначив Стефанчук.
Представники бізнес-спільноти Івано-Франківська у межах заходу акцентували на тому, що дуальні програми дають змогу роботодавцям системно формувати власний кадровий резерв.
Було підкреслено, зокрема, що:
У Міністерстві освіти і науки повідомили, що за результатами круглого столу було укладено меморандуми про співпрацю в сфері розвитку дуальної освіти між Карпатським національним університетом імені Василя Стефаника та основними регіональними партнерами.
Уточнюється, що документи було підписано:
Насамкінець у МОН наголосили, що цей захід стане моделлю для подальших регіональних форматів діалогу щодо дуальної освіти.
"Досягнуті в Івано-Франківську домовленості - мають бути масштабовані на інші області", - підсумували в міністерстві.