Новини Івано-Франківська та області

Як декларувати куплений за кордоном автомобіль – пояснює НАЗК

Представники Національного агентства з питань запобігання корупції роз’янили особливості декларування у випадку придбання автомобіля за межами України.

Так, вартість такого авто має зазначатися без врахування витрат зі справляння податків, зборів та інших обов’язкових платежів, пов’язаних із ввезенням такого транспортного засобу на митну територію України та його державною реєстрацією.

«Придбання суб’єктом декларування транспортного засобу за межами України, що підтверджується відповідними документами, без державної реєстрації такого транспортного засобу вважається «придбанням майна» в розумінні частини другої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції», – повідомив керівник Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя НАЗК Ігор Степанов. – Суб’єкт декларування повинен подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані у разі придбання ним транспортного засобу за межами України, вартість якого перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, протягом 10 днів з моменту набуття права власності за договором».

Якщо під час реєстрації транспортного засобу або його митному оформленні, зокрема сплаті ввізного мита, акцизного податку чи податку на додану вартість, суб’єкт декларування у звітному періоді здійснив видаток, що перевищує встановлений поріг декларування (50 прожиткових мінімумів), то такий видаток повинен бути відображений у розділі «Видатки та правочини» декларації. З 1 січня 2020 року в такому випадку необхідно буде подавати також повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

До інших новин. Міністерство юстиції працює із Верховною Радою, аби розширити перелік функцій, які виконують нотаріуси. Про це повідомив Міністр юстиції Денис Малюська.

Наприклад, нотаріуси вже найближчим часом отримають право реєструвати шлюби і розлучення. Так само, як і в сфері держреєстрації, у сфері нотаріату на часі впровадження сучасних технологій: Е-нотаріату, електронного документообігу, засвідчення web-сторінок.

Наступний напрям роботи – виконання судових рішень. Сьогодні одна з проблем цієї сфери – наявність великої кількості мораторіїв. Наразі існує близько 9 мораторіїв, де виконавцю заборонено здійснювати будь-які дії, пов’язані із поверненням боргу.  «Мораторії – це величезні корумповані ризики, і зменшити кількість таких мораторіїв є ключовим завданням на наступний рік», – зазначив Денис Малюська.

Крім зменшення кількості мораторіїв важливим питанням залишається розвиток інституту приватного виконавця. Пропонується змінити співвідношення державних та приватних виконавців на користь перших, що зекономить державні кошти з одного боку та забезпечить перехід до повноцінної змішаної системи виконавчого провадження з іншого.

Також у пріоритеті Міністерства – імплементація положень Кодексу України з процедур банкрутства, забезпечення належної якості безоплатної правової допомоги, створення ефективної системи медіації, відновного правосуддя, третейських судів та арбітражів, конкурентних державним судам, збільшення впливу приватних експертів на розробку методик і прийняття рішень у судово-експертній діяльності.

Під час підготовки використані матеріали інформаційного порталу «Українське право» та Урядового порталу.

Підготував  Володимир Сидоренко, Паралель-медіа

 


Читайте також