Як вберегтися від недобросовісних туроператорів
Мінекономрозвитку нагадує про необхідність дотримання низки рекомендацій, які допоможуть туристам уникнути неприємних ситуацій під час подорожей.
По-перше, Мінекономрозвитку закликає туристів перевіряти, чи має туроператор чинну ліцензію та мінімальне фінансове забезпечення.
При укладенні договору на туристичне обслуговування потрібно перевірити: аби туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку
В договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
В договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках.
Готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
Були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
Кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
Була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
В подорож обов’язково потрібно взяти: копію договору на туристичне обслуговування; оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку; контакти туроператора (турагента) і контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
Мінекономрозвитку також рекомендує звертати увагу на нещодавно ухвалені Урядом України зміни до умов отримання туроператорами ліцензій. Згідно з переліком ліцензійних вимог, туроператор має забезпечувати фінансову гарантію перед туристами – гарантія банку або іншої кредитної установи. У разі здійснення виплати відшкодування туристам, туроператор повинен відновити суму фінансової гарантії наступного робочого дня.
Крім цього, туроператор, що надає послугу, пов’язану з перевезенням туристів має за 8 та за 2 години до запланованого відправлення рейсу перевірити інформацію про час його відправлення. У разі затримки рейсу на більш ніж 4 години, туроператор мусить розмістити інформацію про це на власному веб-сайті.
Також туроператори на власному веб-сайті відтепер мають надавати інформацію про турагентів, з якими вони працюють.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги за захистом порушених прав потрібно звертатися із заявою до Держпродспоживслужби. Потрібно надати: фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування і розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
Якщо туроператор порушив ліцензійні умови, то потрібно звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
Після цього Міністерство здійснить перевірку обставин порушення. У випадку підтвердження факту порушення умов ліцензії вперше, туроператор отримає припис. У випадку повторного порушення, недобросовісний туроператор може бути позбавлений ліцензії.
Під час підготовки використані матеріали інформаційного порталу «Українське право» та Урядового порталу.
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа