Літо закінчилося. Що встигли зробити дорожники Луганщини? (частина перша)
Ось і закінчилося таке швидкоплинне літо. Зрозуміло, що попереду – вересень, який за прогнозами, має порадувати нас теплом, втім, і до зими вже не далеко.
Сьогодні поговоримо про неприємні речі – про дороги, стан яких викликає щире занепокоєння у мешканців України.
Близько 80 відсотків доріг України знаходяться у вкрай незадовільному стані, те саме можна сказати і про Луганщину.
У 2018 році уряд передав 123 тисяч кілометрів доріг на рівень областей, бюджет обласних доріг становить понад 11 мільярдів гривень. Про це повідомив на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Процитуємо міністра: «З 1 січня цього 123 000 км доріг передано на обласний рівень. На їх утримання передбачено 35 % Дорожнього фонду, який теж запрацював з цього року. У 2018 - бюджет обласних доріг становить понад 11 млрд грн!!! Тому, коли Ви бачите, що місцеві дороги не ремонтують - маєте повне право запитати в керівника області: «В чому справа?»- написав він.
За даними міністерства, найкраще кошти Дорожнього фонду використовували Київ (69%) та Івано-Франківська область (65%). За ними ідуть Хмельницька (54%), Київська (48%), Чернівецька і Вінницька (по 47%), а також Сумська (41%) області.
Найгірший показник - 0% - в Черкаській області. Також відстають Херсонська і Миколаївська (по 8%), Рівненська (11%), Луганська (12%), Полтавська (13%), Закарпатська і Дніпропетровська (по 14%), Житомирська (16%) і Запорізька (17%) області.
Зрозуміло, що нас цікавить саме Луганщина. Літо закінчилося. Що встигли зробити дорожники Луганщини? На що сподіватися мешканцям області? Які дороги знаходяться у найбільш поганому стані? Чого очікувати далі? Чи будуть продовженні роботи і на яких ділянках? Саме про це ми говорили з нашими співрозмовниками.
Пріоритетними напрямами дорожнього будівництва на 2018 рік є автошляхи, які з’єднують область із сусідніми Харківською (Куп’янськ-Сватове) та Донецькою (Попасна-Лисичанськ, Старобільськ-Бахмут) областями, дороги Щастя-Станиця Луганська, Старобільськ-Новоайдар та дороги, що ведуть до Сєвєродонецька.
Начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Миколайович Циганський докладно розповів про стан справ на Луганщині. Головний висновок - проблема з фінансуванням. Не вистачає, грошей для державних доріг, але у місцевих бюджетах кошти є. Саме на них і переключилися підрядники.
Про які конкретно напрямки ми говорили? Зрозуміло, про найбільш складні дороги: Старобільськ – Сєвєродонецьк, Сєвєродонецьк – Новоайдар, Ново-Астрахань – Сєвєродонецьк, дорогу на Щастя, дороги у Кремінському районі, а саме у районі селища Ново-Астрахань.
Не оминули ми проблему доріг у північних районах Луганшини, а саме – Марківський район, Троїцький район, Міловський район, Сватівський район (особливо в районі Сватівського спуску – в’їзд до Сватова з Харківського напрямку), говорили про те, що є документація, але немає грошей на дорогу Старобільськ-Новоайдар. Ось така у нас вийшла розмова.
Закінчити нашу розмову, я хочу завершити короткою замальовкою саме з місця подій, з ремонту доріг.
Дорога Н-26 «Чугуїв – Мілове» (дорога проходить через місто Старобільськ). Ця дорога поєднує Луганську область та Харківську область. Мешканці Луганщини, автомобілісти знають що ця дорога була майже повністю вбита.
І ось цьогорічний результат Луганщина виконала свою частину і це може побачити кожен, хто прямує по цій важливій трасі, яка з’єднує дві області. Роботи виконували приватні підрядники - підприємства, які було обрано за результатами тендерів, які провела Служба автомобільних доріг у Луганській області у системі ProZorro. Роботи з поточного середнього ремонти виконували два підприємства - колективне підприємство «Кремінський агрошляхбуд» та ТОВ «БК ЄВРОДОР» (місто Дніпро).
Окрім цього, на деяких ділянках працювали філії ДП «Луганський облавтодор».
Днями тут, на дорозі Н-26, проводилася розмітка на ділянках 110, 117-120 кілометри. Роботи виконувалися силами підрядних підприємств. Говорить провідний інженер відділу якості та технічного контролю Служби автомобільних доріг у Луганській області Ігор Козаченко.
«Таким чином, дорога від в’їзду з Харківської області на Луганщину зроблена. Тепер черга за харківчанами, і роботи тут вже розпочалися, є сподівання, що у цьому році вони підтягнуться», - зазначає Ігор Козаченко – «Після того, як всі роботи на дорозі Н-26 закінчать, експлуатаційне утримання відремонтованої дороги буде покладено на ДП «Луганський облавтодор».
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа