Глава Уряду про реформу освіти: Ключові завдання – доступність і якість
Напередодні нового навчального року відбулася Всеукраїнська серпнева конференція «Нова українська школа – старт реформи, участь громад». У роботі конференції взяли участь урядовці, педагоги, представники громадськості.
Доступність та якість – це два ключові орієнтири, яких має досягти Україна в рамках започаткованої Урядом реформи освіти. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час Всеукраїнської конференції.
Глава Уряду наголосив, що досягти економічного успіху можна за умов підтримки інтелекту і запровадження нових стандартів освіти, які актуальні для 21 століття.
«Доступність і якість – два ключові завдання, які стоять перед освітою, - зазначив Володимир Гройсман. - Потрібно створити систему – від раннього дитинства до вищої школи, аби ми отримали компетентного громадянина. Треба піднімати економіку, але без інтелектуальних переваг ми цього не досягнемо».
Прем’єр-міністр підкреслив, що доступність – це широкий спектр питань: від позбавлення черги до дитячих садочків до запровадження нових технологій навчання. У це, зазначив Глава Уряду, вкладаються великі кошти – як на державному рівні, так і на місцевому.
«Сьогодні в рамках децентралізації ми передали ресурси на місця і по праву вимагаємо, аби ці кошти були реінвестовані в освіту і якість життя», - сказав Глава Уряду.
Він також звернув увагу на питання оплати праці освітян. «Престиж освітянської праці – безумовний пріоритет. Саме тому, як тільки будемо мати можливості фінансового характеру, будемо інвестувати їх в освіту. Будемо підтримувати Нову українську школу», - відзначив Глава Уряду.
За його словами, реформа освіти – одна з найбільш фундаментальних. Її перші результати стануть відчутними лише за 12 років. Але важливо те, що буде посіяно саме сьогодні.
За даними Міністерства освіти і науки України станом на 1 серпня поточного року кількість учнів у загальноосвітніх навчальних закладах склала 3,9 млн учнів. До 1-х класів середніх навчальних закладів зараховано майже 450 тис. дітей. Це на 5% більше, ніж рік тому. 68% першокласників – жителі міст, 32% – жителі сільської місцевості.
На початку серпня МОН затвердило професійний стандарт вчителя початкових класів, який став першим профстандартом в Україні, затвердженим на національному рівні.
Стандарт може використовуватися для оцінювання кваліфікації вчителя під час його прийняття на роботу, атестації чи сертифікації, присвоєння категорії тощо. Крім того, виші отримали своєрідну «дорожню карту» того, яких фахівців вони мають готувати. Профстандарт стане основою для відповідного стандарту вищої освіти.
Наразі 987 тренерів здійснюють навчання вчителів початкових класів. 24 тисячі вчителів початкових класів пройшли підвищення кваліфікації. Цього року на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти за програмою «Нова українська школа» Урядом виділено 1,37 млрд грн.
Започатковані Урядом України програми модернізації освітніх програм та оснащення шкіл будуть продовжені і в наступні періоди.
Під час підготовки використані матеріали інформаційного порталу «Українське право» та Урядового порталу.
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа