Лімітований обсяг фінансування доріг не дозволяє повністю завантажувати роботою приватних підрядників – Віктор Циганський
Пріоритетними напрямками капітального ремонту доріг на 2018 рік є автошляхи, які з’єднують область із сусідніми Харківською (Куп’янськ-Сватове) та Донецькою (Попасна-Лисичанськ, Старобільськ-Бахмут) областями та дороги, що ведуть до Сєвєродонецька.
Начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Циганський докладно розповів про стан справ на Луганщині. Головний висновок - проблема з фінансуванням. Не вистачає, грошей для державних доріг, але у місцевих бюджетах кошти є. Саме на них і переключилися підрядники.
За його словами, найбільш складні та проблемні дороги: «Старобільськ – Сєвєродонецьк», «Сєвєродонецьк – Новоайдар», дорога на Щастя.
«Безперечно, про всі дороги ми знаємо. Проблеми з дорогами виникли не вчора, а формувалися роками і головна причина – хронічне недофінансування. Ситуація ускладнилася під час проведення активної фази АТО, коли дороги руйнувалися важкою технікою. Сьогодні великої шкоди дорогам несуть великовантажівки, а саме зерно-трейлери, які «йдуть» по дорозі з перевантаженням. Вага такого автопоїзду, з урахуванням ваги самого автомобіля, іноді сягає 60-80 тонн» - зазначає Віктор Циганський.
Втім, за словами Віктора Циганського, серйозною проблемою на сьогоднішній день є брак коштів.
«У цьому році коштів на експлуатаційне обслуговування та ремонт з Держбюджету стало більше, але їх не вистачає. Для приведення доріг Луганщини в нормальний стан потрібно щонайменше чотири мільярди гривень, зрозуміло, що в державі поки що таких коштів немає. Це відбивається на проведенні ремонтних та відновлювальних робіт на дорогах» - говорить Циганський.
«Стосовно напрямку «Старобільськ – Сєвєродонецьк» - на цій дорозі великий потік транспорту. На дорозі велися роботи з аварійного ямкового ремонту: «великими картами» (тобто великими кусками). Цього літа дуже багато працювали у Кремінському районі. Дорога місцевого значення «Ново-Астрахань – Сєвєродонецьк» - закінчуються роботи на даному напрямку, залишилося навести лад з узбіччям, поросллю, зробити розмітку», - зазначив співрозмовник - «Сєвєродонецьк – Новоайдар» – працювати розпочали на початку весни силами двох райавтодорів -філій ДП «Луганський облавтодор» - Новоайдарська та Лисичанська філії. Аварійний ямковий ремонт повністю виконано. Залишилися роботи у районі блок-посту у Новоохтирці, будуть проведені роботи найближчим часом».
«Основний наш підрядник та субпідрядник з експлуатаційного утримання та ремонту – ДП «Луганський облавтодор». Його філії працюють у всіх районах, працюють чотири асфальтобетонні заводи.
Лімітований обсяг фінансування доріг державного значення не дозволяє нам повністю завантажувати роботою приватних підрядників, таких як «Данко», «Євродор» та інших. Вони могли б працювати і на більших об’ємах з капітального ремонту доріг, з повної заміни дорожнього покриття, але не вистачає фінансування» - розповів Віктор Циганський.
За його словами, у поточному році, виконаний значний обсяг робіт з капітального ремонту на дорозі державного значення Н-26 «Чугуїв – Мілове» (дорога проходить через місто Старобільськ, Сватове).
Ця дорога поєднує Луганську область та Харківську область. Роботи виконували приватні підрядники - підприємства, які було обрано за результатами тендерів, які провела Служба автомобільних доріг у Луганській області у системі ProZorro. Роботи з поточного середнього ремонти виконували два підприємства - колективне підприємство «Кремінський агрошляхбуд» та ТОВ «БК ЄВРОДОР» (місто Дніпро). Окрім цього, на деяких ділянках працювали філії ДП «Луганський облавтодор».
Кошти на цю дорогу були виділені «Укравтодором» з Державного бюджету. Сьогодні основні роботи тут завершені. Залишилось впорядкувати узбіччя, провести розмітку, встановити нові знаки. Черга за харківчанами.
«До кінця поточного ремонтного сезону, при відповідному фінансуванні, ми готові організувати проведення робіт на дорозі Т-13-09 (Щастя - Петрівка). Підготовлена проектна документація. Планується повністю замінити 10 кілометрів дорожнього покриття на цьому напрямку» - говорить Циганський – «Окрім цього, готові серйозно попрацювати (повністю змінити дорожнє покриття, посилити його) у Сватівському районі.
Мова йде про Сватівський спуск – в’їзд до Сватова з Харківського напрямку, протяжність цієї ділянки – 3 кілометри. Ми могли і більший обсяг зробити, але все упирається у фінансування доріг державного значення».
Окрім названого, за словами співрозмовника, вже готова проектно-кошторисна документація на чотири ділянки дороги Н-21 (напрямок – «Старобільськ-Новоайдар»), але на жаль не вистачає коштів на проведення робіт на цьому напрямку.
Джерело -