Нові електронні послуги від Пенсійного Фонду України – реалізація європейських прагнень на практиці
Тема Пенсійної реформи залишається однією з найголовніших тем у засобах масової інформації. Зрозуміло, що ми не остаємося осторонь. Тому ми знову і знову повертаємося до неї. Для нас важливо пояснити доступно і зрозуміло - що відбувається, чого очікувати далі.
Ми присвячуємо українським реформам, зокрема Пенсійній реформі, багато уваги. Наш співрозмовник - начальник Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Наталія Миколаївна Смаглюк.
Сьогодні Україна завершила перший етап Пенсійної реформи, яку називають однією з головних. Відверто говорячи, ця реформа визиває і позитивні відгуки, і негативні. Але головна мета Пенсійної реформи хоч трошки поліпшити життя наших громадян, зробити виплати пенсій більш справедливими та прозорими.
Перш за все слід зазначити, що в Луганській області відсутня заборгованість із виплати пенсій. За повідомленням Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області станом на 11 червня 2018 року профінансовано виплату пенсій в області у сумі 438 млн. 228 тис. грн. Фінансування відбувається згідно з графіком виплат.
До речі, з початку року 856 внутрішньо переміщених осіб звернулося до управління за поновленням пенсії та 748 - за переведенням з інших регіонів України.
Сьогодні ми поговоримо про нововведення у Пенсійному законодавстві, а саме про нові електронні послуги від Пенсійного фонду України, про актуальні завдання стоять перед пенсійниками Луганщини та зокрема, Рубіжного та Кремінського району. І ми спробуємо подивитися на проблеми пенсійного забезпечення саме під європейським кутом зору.
А починається все з величезних черг, які можна побачити майже у кожному управлінні Пенсійного фонду.
Більш того, саме тут починається приниження пенсіонерів – черги, обшарпані стільці, відсутність елементарних туалетів.
Втім, все це не відноситься до Рубіжного.
Вже рік Рубіжанське об’єднане управління Пенсійного фонду України розмішується у новій будівлі – тут все продумано для відвідувачів: від прозорих приміщень, до туалетів, від спеціально обладнаних вказівників для людей з вадами зору до інших дрібниць.
Але які ж то дрібниці? Це наше життя!
Пенсійний фонд України реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’зковому державному соціальному страхуванню.
У 2016 році Кабміном схвалено Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року. Метою Стратегії є забезпечення у Пенсійному фонді України європейських стандартів функціонування та надання послуг.
Отже, коли ми говоримо про європейські прагнення, про європейські напрямки розвитку нашої держави, то варто пам’ятати просту істину – це відбувається тут і зараз, це має відображатися на житті конкретних людей.
Ба більш того, це стосується не тільки молоді, а й людей похилого віку – наших пенсіонерів.
Нашу розмову з Наталією Смаглюк ми розпочали з того що, вона зазначила, що зараз в системі ПФУ на рівні відділень надається понад 30 послуг. Через веб-портал Пенсійного фонду уже зараз можливо отримати 13 видів послуг. І їх кількість постійно збільшується і будуть доступними на порталі усі послуги. Адже пенсійна реформа – це не просто зміна формули нарахування пенсій, а й поліпшення якості обслуговування людей.
Докладніше про це розповідає Наталія Смаглюк.
Отже, зміни розпочалися. А чого очікувати далі? В об'єднаній системі ПФУ з часом можливо буде зайти до свого кабінету, і не тільки подивитися всі дані, а й навіть змоделювати свою майбутню пенсію.
Якщо є комп'ютер і доступ до Інтернету, то взагалі в ідеалі не потрібно буде звертатись до відділень Пенсійного фонду. Послуги можна буде отримати не виходячи з дому.
Одним із кроків підвищення ефективності роботи є впровадження таких електронних послуг, як:
- замовлення та отримання в електронному вигляді довідок та/або витягу з відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з використанням електронного цифрового підпису;
- замовлення послуги інформування за допомогою СМС-повідомлення, електронної пошти тощо.
Зараз люди для отримання довідок про розмір пенсії, розмір сплачених внесків приходять до органів ПФУ. Після запровадження сервісу людина зможе отримати довідку дистанційно, вдома її роздрукувати.
Там буде QR-код, посилання для підтвердження. За цими реквізитами довідку перевірятимуть на справжність при зверненні до різних установ, наприклад, до банку або консульства.
Говорить Наталія Смаглюк.
У ці дні Пенсійний фонд України проводить роботу по запуску послуги СМС-інформування про розмір пенсії та її перерахунок, а також про розмір сплаченого єдиного внеску помісячно.
Така процедура повідомлення можлива тільки за умови подання особистої згоди та надання до органів Пенсійного фонду області відповідних відомостей про номер мобільного телефону або особистої електронної пошти.
З метою організації цільового індивідуального інформування осіб, які виявили бажання одержувати СМС-повідомлення або повідомлення засобами електронної пошти, Рубіжанським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України організовано роботу щодо реєстрації отримувачів пенсії та застрахованих осіб на підключення цієї функції.
На сьогодні у місті Рубіжне за 3 дні роботи зареєстровано 110 заяв та 65 у Кремінському районі через Веб-портал Пенсійного фонду України можливо і самостійно зареєструватись на розсилку повідомлень, скориставшись цифровим підписом.
Запровадження новітніх технологій зв’язку органами Пенсійного фонду надає можливість максимально наблизити пенсійній послуги до пенсіонерів і застрахованих осіб та створити найбільш комфортні умови для отримання ними актуальної інформації.
Система СМС-повідомлень дозволяє оптимізувати процес повідомлення про результати розгляду звернень за призначенням, перерахунком, поновленням, припиненням виплати пенсій, про сплату страхових внесків, про необхідність звернення до Пенсійного фонду України для підтвердження особистих даних. Нова система істотно впливає на оптимізацію робочого процесу, знизить затрати робочого часу працівників, скорочує витрати на друковану продукцію та оплату поштових послуг.
Для підключення послуги СМС-повідомлення або повідомлення електронною поштою необхідно особисто звернутись до Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України
За адресами: вулиця Студентська, буд. 35А, м. Рубіжне; Красна площа, буд. 2, м.Кремінна, у прийомні дні: понеділок- четвер з 8.00 до 17.00, п’ятниця з 8.00 до 16.00.
При собі необхідно мати: паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера, повідомити номер особистого мобільного телефону або електронну адресу.
Докладніше про це розповідає Наталія Смаглюк.
До речі, днями спеціалісти юридичного сектору Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області на вулицях міста Рубіжне провели флеш-моб з питання донесення до громадян інформації про нові сервіси Пенсійного фонду України - інформування застрахованих осіб за допомогою смс-розсилок. Усім бажаючим пояснювали нововведення та запрошували до управління для надання своїх контактних даних.
Начальник Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Наталія Миколаївна Смаглюк зазначила, що головне завдання, яке стоїть перед пенсійниками, стати ближче до людей. Управління й надалі працюватиме у напрямку підвищення якості надання послуг пенсійного забезпечення громадян.
Цьому сприятиме і робота агентських пунктів, і віддалених робочих місць, і виїзні прийми громадян, і запровадження нових електронних послуг від Пенсійного Фонду України.
Контакти Рубіжанського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області. У Рубіжному управління знаходиться за адресою: вулиця Студентська, 35-А. У місті Кремінна площа Красна, 2. Телефони для довідок: у місті Рубіжне - 06453-6-43-76; 095-402-63-81; у місті Кремінна – 06454-2-10-31; 0500565463.
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа