Новини Івано-Франківська та області

Як отримати ID-паспорт — інструкція для переселенців і жителів непідконтрольної території

Сьогодні у циклі «Переселенцы»  поговоримо про переселенців, про їх біди та проблеми - Як отримати ID-паспорт - інструкція для переселенців і жителів непідконтрольної території.

При підготовки цього випуску були використані матеріали  громадської організації «Крым SOS» та «Донецкие новости».

Сьогодні поговоримо про паспорт. Тема серйозна. Але спробуємо розповісти все просто та доступно. Тепер, оформляючи паспорти громадян України щодо досягнення 14 років, або в разі обміну паспорта, замість втраченого або викраденого, більше не видають документ у формі книжечки зразка 1994 року, але роблять спеціальну ID-картку.

Особам, які проживають на непідконтрольній території Донецької, Луганської областей і не є внутрішньо переміщеними особами, необхідно звертатися до територіального підрозділу Міграційної служби України, на який покладено виконання функцій того підрозділу ДМС, який розташований за місцем реєстрації особи й тимчасово не виконує своїх функцій унаслідок АТО.

Переміщеним особам необхідно звертатися до територіального підрозділу Міграційної служби, розташованого за місцем їх реєстрації як ВПО.

Під час звернення необхідно надати такий пакет документів:

У разі досягнення 14 років:

* свідоцтво про народження (оригінал, а також бажано мати із собою копію);
* паспорт батьків / одного з них або законних представників, які є громадянами України. У разі якщо батьки або законні представники на момент народження дитини були іноземцями або особами без громадянства, подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
* ідентифікаційний номер або документ, що підтверджує відмову від його прийняття;
* документи, що підтверджують реєстрацію місця проживання дитини до 2014 року (будинкова книга або карта Ф.16);
* свідоцтво про шлюб (для батьків дитини такі документи необхідні для підтвердження родинних відносин);
* довідка про взяття на облік як переселенця (для ВПО).

У разі обміну паспорта:

* паспорт, що підлягає обміну;
* документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (свідоцтво про шлюб, зміну прізвища тощо);
* документи, що підтверджують сплату адміністративного збору;
* ідентифікаційний номер;
* документи, що підтверджують реєстрацію місця проживання;
* свідоцтво про шлюб;
* довідка про взяття на облік як переселенця (для ВПО).

У разі оформлення паспорта замість втраченого або викраденого – все вище зазначене. А також -  заяву встановленого  зразка про втрату або крадіжку паспорта.

У разі якщо паспорт зразка 1994 року був оформлений територіальним підрозділом ДМС, який припинив свою діяльність у результаті проведення АТО або розташований на тимчасово непідконтрольній українській владі території, для оформлення паспорта замість втраченого / вкраденого додатково необхідно надати:
* документи, що підтверджують видачу паспорта (наприклад, копія паспорта);
* документи, що засвідчують особу з фото (водійське посвідчення, закордонний паспорт);
* якщо немає документів, що засвідчують особу, з метою встановлення особи, може також бути проведена процедура встановлення особи, для якої необхідна присутність 3 близьких родичів.

Під час подання документів особиста присутність особи є обов’язковою – під час оформлення заяви-анкети необхідно оцифровувати обличчя заявника, його підпис і відбитки пальців.

Законом забороняється вимагати від осіб персональні дані, які свідчать про етнічне походження, расу, політичні, релігійні або інші переконання, звинувачення в скоєнні злочину або засудження до кримінального покарання, а також дані щодо здоров’я чи статевого життя.

З ID-карткою особа має можливість перетнути лінію зіткнення на території Донецької та Луганської областей.

Законодавством встановлений термін звернення за паспортом – місяць із дня настання умов для звернення.

Термін розгляду документів і видавання паспорта – не менш ніж 20 днів (якщо паспорт у формі картки видається вперше). У разі повторного оформлення паспорта у формі картки можливий термін також в 10 днів.

Паспортний документ у формі картки видається:

* особам віком від 14 до 18 – терміном дії 4 роки;
* особам з 18 років – терміном дії 10 років.

Якщо паспорт видається вперше, адміністративний збір не потрібен і послуга надається безкоштовно. В інших випадках адміністративний збір стягується в розмірі 279 грн.

Підготував  Володимир Сидоренко, Паралель-медіа

 


Читайте також