На шляхах до миру: військові допомагають відбудовувати мости Луганщини
Українські військові допомагають відновлювати інфраструктуру Луганщини. Мова, зокрема, йде про капітальний ремонт мосту через річку Сіверський Донець на автомобільній дорозі загального користування Т-13-02. Цими днями, на початку травня, капітальний ремонт мосту вже розпочався.
Міст розташований на 130 кілометрі дороги Т-13-02, він з’єднує Рубіжне та Лисичанськ. Томашевський міст через річку Сіверський Донець бойовики підірвали в травні 2014 року. У вересні 2014-го року його вже відновлювали. Але тоді при ремонті не всі будівельні нормативи були дотримані, через що рух транспорту вагою понад п'ять тонн через міст заборонено.
Відновити штучні споруди – таке завдання стоїть сьогодні. Нагадаємо, спільними зусиллями Служби автомобільних доріг у Луганській області, ДП «Луганський облавтодор» та Луганською обласною ВЦА вживаються всі заходи щодо відновлення нормальних і безпечних умов дорожнього руху. Тому, розроблено та впроваджено в дію Регіональну цільову програму дорожнього будівництва в Луганській області на 2016-2019 роки.
У комплекс першочергових заходів програми увійшло проведення капітального ремонту мостів, які були зруйновані під час бойових дій, та поточного середнього ремонту мережі автомобільних доріг, що зв’язують Луганщину з сусідніми областями України та районні центри області між собою.
Нагадаємо, що за час військової агресії проти нашої країни на Луганщині було зруйновано шість мостів та один шляхопровід. За словами начальника Служби автомобільних доріг Артема Арапова, за кошти обласного бюджету розробляється проектна документація по чотирьом мостам. Це міст через річки Красна, Лугань і Айдар та шляхопровід між містом Попасна та Бахмутом. Протягом кількох місяців планується закінчити проектування, провести експертизу та тендер.
Говорить Артем Арапов
Що ж стосується Томашевського мосту, то відбудова ведеться за рахунок Державного бюджету. Замовник - Служба автомобільних доріг провела тендер та обрала підрядників через систему ProZorro.
Виконання робіт здійснюють підрядні організації, які виграли тендери на відкритому майданчику. Тендер вартістю 12,5 мільйонів виграла Державна спеціальна служба транспорту. До речі, спочатку вартість проекту була 16,5 мільйонів, але військові запропонували нижчу ціну. Роботи будуть виконувати військовослужбовці 19 окремого мостового загону 26-го об’єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту Міністерства інфраструктури України. Військові мають відповідну техніку для виконання всього комплексу робіт з капітального ремонту. Планується задіяти до 20 одиниць спеціальної техніки.
Слід зазначити, що мешканці дуже радіють з того, що відбудеться капітальний ремонт мосту. Полковник начальник виробничого відділу Євген Шендеров повідомив, що при капітальному ремонті Томашевського мосту, проектом не передбачене встановлення тимчасової переправи. І місцеві мешканці мали б долати крюк у 10 ксилометрів для об’їзду – до наступного мосту. Але, військові вирішили інакше – встановити понтонну переправу.
Говорить Євген Шендеров
Міський голова Рубіжного Сергій Хортів вважає, що капітальний ремонт мосту – дуже важлива справа – бо це найкоротший транспортно-логістичний шлях від Луганської області до Донеччини (до Бахмуту).
Днями на Луганщині побував голова Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту, генерал-лейтенант Микола Мальков.
Він проінспектував готовність Служби до початку робіт та поставив завдання виконати капітальний ремонт не за 7 місяців, як це зазначено у Паспорті об’єкта, а до Дня Незалежності України – до 24 серпня цього року. Командири загону звітували перед генерал-лейтенантом Миколой Мальковим. А сам він особисто оглянув об’єкт, поцікавився розпочатим ходом робіт.
За словами генерал-лейтенанта Микола Малькова, особливу увагу Служба приділяє виконанню завдань в зоні проведення антитерористичної операції. «Всі завдання що ставляться керівництвом Держави, ми вчасно та якісно виконуємо на сході країни, і незважаючи на небезпеки не втратили жодної людини. В цьому і полягає наша сама велика заслуга», - зауважує голова Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту.
Говорить генерал-лейтенант Микола Мальков.
Перед початком робіт військові провели розмінування прилеглої території та недаремно: були виявлені «розтяжки» та міни. Військові планують заново розібрати дві опори і три мостових прольоту, а потім розпочати нове будівництво. Планується, що для забезпечення тимчасового проїзду через Сіверський Донець буде встановлено понтонний міст. До речі, понтонний міст на Луганщину привезли зі Слов’янська – новий міст там збудували тіж самі військові, що сьогодні працюватимуть на Луганщині.
Відверто кажучи, багато років проблемами автомобільних доріг ніхто не займався. Після початку активної фази АТО, коли стала активно курсувати військова техніка і вантажівки, дороги Луганщини виявилися майже повністю зруйнованими. Більш того, у зв’язку з війною, кардинально порушене залізничне сполучення, порушена логістика перевезень – вся загрузка пішла через автомобільний транспорт, а багатотонні вантажівки руйнують дороги.
Мережа автомобільних доріг загального користування Луганської області на підконтрольній українській владі території становить 3600 км. Тритина з них автодороги державного значення, решта - місцевого значення. Близько 80 відсотків доріг знаходяться в незадовільному стані, що негативно відображається на соціально-економічному розвитку області. За оцінками фахівців на ремонт доріг необхідно майже 4 млрд грн. З обласного бюджету виділено 265,15 млн грн. У минулому році з державного бюджету область отримала 63,2 млн грн, у 2017 рік – 46,8 млн грн.
Варто зауважити, що на Луганщині гострою стає проблема щодо комунальних автомобільних доріг. Нажаль, комунальні підприємства, які підпорядковані місцевій владі, дуже слабко підготовлені до роботи, а місцева влад часто-густо відмовляється виділяти фінансування на ремонт доріг. Хоча муніципальні дороги, дороги та мости у містах - відповідальність місцевої влади.
Сьогодні у всіх районах працівники ДП «Луганський облавтодор» працюють на дорогах з метою проведення аварійного ямкового ремонту та наведення їх до належного експлуатаційного стану. В першу чергу проводиться ямковий ремонт на аварійних ділянках автодоріг державного значення. За словами директора працівники державного підприємства «Луганський облавтодор» Олександра Коротуна, щоденно у ремонтних роботах задіяні 22 бригади, працюють 4 асфальтобеноних заводи. «Луганським облавтодором» та Службою автомобільних доріг в Луганській області визначені маршрути, які мають найважливіше соціальне значення.
Дорожниками Луганщини інтенсивно виконується аварійний ямковий ремонт. А чи можна взагалі, відмовитися від аварійного ямкового ремонту? Ну, не можна дивитися – латка на латці. Проведення аварійного ямкового ремонту виявляється не просто важливим, а вкрай необхідним. Із невеликих вибоїн та тріщин утворилися великі ями, напливи та інші деформації.
Саме тому, дорожниками Луганщини інтенсивно виконується аварійний ямковий ремонт. Інакше дороги Луганщини втратимо. Отже, будемо на дорозі пильними та максимально уважними в місцях проведення дорожніх робіт, подбаємо про власну безпеку та безпеку тих людей, які працюють на дорозі.
Володимир Сидоренко, Паралель-медіа