Олександр Коротун про роботу шляховиків при ускладненні погодних умов
На Луганщину із запізненням прийшли традиційні Хрещенські морози. У четвер, 26 січня 2017 року, різко погіршилися погодні умови - температура знизилася до мінус 12-17 градусів, а у північних районах – Троїцькому, Біловодському, Сватівському, Марківському та Кремінському районах було ще холодніше.
Позначка термометру показувала 20 градусів, а подекуди й того більше. Пориви вітру досягали 15-20 м/с. Сильний вітер призвів до утворення снігових переметів на автомобільних дорогах загального користування.
Про роботу шляховиків при ускладненні погодних умов нам розповів директор державного підприємства «Луганський облавтодор» Олександр Коротун.
За його словами, з початку зимового періоду, незважаючи на люті морозі, перепади температури та інші погодні негаразди – жодного разу дороги на Луганщині не перекривалися.
Працює диспетчерська служба, відбувається співпраця зі співробітниками ДСНС та Національної поліції. Співробітники структурних підрозділів ДП «Луганський облавтодор» працюють у посиленому режимі.
Олександр Коротун запевняє, що працівники «Луганського облавтодору» завжди готові до будь-яких примх погоди. Організоване цілодобове чергування. Відбувається патрульна снігочістка (кожні 2 години), посипка небезпечних ділянок, спусків та підйомів. У разі необхідності, роботи починаються із самої ночі. Співрозмовник говорить, що не має проблем з паливо-мастильними матеріалами, піском, сіллю.
«За період з кінця листопаду 2016 року по теперішній час ми практично повністю використали протиожеледну суміш. Це сталося тому, що було дуже багато опадів - дощ переходив у сніг, та навпаки. Для того, щоб не допустити обледеніння, снігових накатів протиожеледну суміш використовували на повну», - говорить Олександр Коротун.
Під час негоди, щоденно використовується близько 12 тон дизельного палива, при відносно нормальній погоді – невеликий сніг – близько 8 тон за добу.
«У негоду загалом до робіт зі снігоприбирання та посипки небезпечних ділянок піщано-соляною сумішшю задіяні близько 117 одиниць техніки. За потреби, так як сьогодні, використовуємо техніку з навісним обладнанням – шнеко-роторний сніг очищувач. Він очищає дорогу від снігу та забезпечує відкидання снігу у бік на декілька метрів», - зазначає Олександр Коротун.
Отже, шляховики працюють, проте, сьогодні є багато критики щодо деяких міст та селищ – дорогі не чищені. Олександр Коротун пояснює чому так відбувається: «Дуже часто чую критику щодо доріг, які знаходяться не на нашому балансі, а у комунальній власності міст та селищ. Повна відповідальність за такі дорогі лежить на органах місцевого самоврядування. Це стосується, насамперед таких населених пунктів: Рубіжне, Кремінна, Старобільськ, Білолуцьк. Ще раз хочу звернути увагу всіх слухачів – є голови міст, селищ, і саме вони несуть відповідальність за дороги комунального значення».
Сьогодні спеціальна техніка працює для обробки дорожнього полотна протиожеледними засобами, проводиться обробка доріг піщано-соляною сумішшю. У разі погіршення погодних умов на дороги виведуть додаткову техніку. Проте саме з технікою велика проблема.
Як говорить Олександр Коротун, наразі майже вся техніка застаріла – вона вже працює і 20, і 30 років. Її постійно ремонтують. Отже потрібно оновлювати парк.
«Уряд ставить на порядок денний оновлення техніки обласних автодоріг. Ми сподіваємося, що не забудуть про нас і ми отримаємо допомогу», - Олександр Коротун.
Як зазначає Олександр Коротун, цьогорічна зима ускладнюється різкими перепадами температури – «переходами через нуль градусів». Для безпеки дорожнього руху, як і до автошляхів, переходи з морозу до «плюса» дуже шкодять.
Проте вже сьогодні дорожники готуються до зими – ремонтують техніку, готують асфальто-бетоні заводи, щоб пристати до ремонту доріг з початком стійкого тепла та коли дорожнє покриття буде повністю сухим.
Почнуть з ямкового ремонту. Чому саме так? Зрозуміло грошей відразу відремонтувати, або побудувати нові дороги просто не вистачає. Проте, якщо не робити ямковий ремонт, то сьогоднішня невелика ямка перетвориться на велику.
Та все ж шляховики Луганщини сподіваються, що грошей у галузі буде більше. І хоча грошей ніколи не буває багато, їх вистачить і на ремонті роботи, і на нову техніку.
Між тим, за даними синоптиків, найближчими днями на Луганщині можливі опади у вигляді снігу, хуртовини, снігові замети, подекуди налипання мокрого снігу, на дорогах ожеледиця, пориви вітру 15-20 м/с, а також незначне зниження температури до 5-10 градусів морозу.