В Івано-Франківську відбувся заключний етап навчальної програми для дівчат, які обрали професію будівельників.
Підготовка до співбесід, створення резюме, освоєння фінансової грамотності та вдосконалення навичок публічних виступів — саме ці аспекти стали основою навчальної програми, яку пройшли 30 дівчат, що навчаються в професійно-технічних закладах. Завершальний етап цього проєкту проходить в Івано-Франківську. Чому участь беруть лише дівчата? Яка роль цих навичок для майбутніх фахівців у будівельній галузі? Всі деталі далі у нашому репортажі.
В Івано-Франківському будівельному ліцеї замість звичних уроків відбулася професійна фотосесія. У центрі уваги — близько тридцяти учениць, які готуються стати штукатурницями, плиточницями, сантехниками та електриками.
У робі та з інструментами позує перед обʼєктивом Іванна. Вона приїхала з Київщини. У Броварському професійному ліцеї навчається за кількома спеціальностями - на маляра, монтажника гіпсокартонних конструкцій та лицювальника-плиточника. Згадує, як ще школяркою допомагала робити ремонт рідним, і так захопилася, що вирішила стати професіоналом.
Іванна Пінчук, учениця Броварського професійного ліцею:
В Україні спостерігається активне будівництво, що робить цю професію надзвичайно популярною. Є можливість непогано заробити, адже пропозицій у цій сфері достатньо.
Єлизавета з Дніпра прагне пов'язати своє життя з будівельною індустрією. Вона навчається на спеціальності столяра та монтажника.
Єлизавета Гузієнко, студентка Дніпровського вищого училища архітектури та будівництва.
Багато людей вважали, що ця професія не призначена для жінок, адже вона вимагає фізичної праці, до якої дівчата, як правило, не звикли. Проте мені це до вподоби.
Усі дівчата, які беруть участь у програмі українсько-швейцарського проєкту EdUP, становлять важливу частину ініціативи, започаткованої під час війни для сприяння розвитку професійно-технічної освіти в Україні. У проєкті залучено двадцять дев'ять навчальних закладів з різних регіонів країни. Незважаючи на стереотипи, що будівельні спеціальності є "чоловічими", щороку кількість дівчат серед учнів зростає.
Вікторія Рудик, керівниця напрямку "Організаційний розвиток закладів профосвіти":
Це може бути складне середовище для дівчат, і є потреба в розвитку м'яких навичок: креативності, лідерства, організаційні навички для того, щоб потім коли вони виходять на цей ринок праці, вони не відчували проблем у співпраці із хлопцями.
Для того щоб допомогти дівчатам знайти роботу, представники EdUP минулого року впровадили для них унікальну навчальну програму. Офлайн-тренінги були інтегровані з онлайн-курсами, що забезпечило зручність та ефективність навчання.
Тарас Танигін, тренер проєкту:
Ми демонстрували аспекти життя через призму комунікації: як вести діалог, як успішно проходити співбесіди, що таке підприємництво і як розпочати власний бізнес — різноманітні напрямки, які можуть бути корисними для них. Учасники постійно вправлялися у навичках самопрезентації.
Єлизавета Гузієнко, студентка Дніпровського вищого училища архітектури та будівництва.
Тут проводять навчання з підготовки резюме, навичок самопрезентації та подальшого працевлаштування. А ти при цьому можеш не мати жодного уявлення, навіть як правильно оформити резюме. Це справді важливо, і я зрозуміла, що мені це необхідно. Після участі у цих тренінгах я відчула гордість за свою професію.
Тренінги проводили не лише для здобувачок освіти, але й педагогів. Вони вже помічають успіхи своїх підопічних.
Олена Пащенко, директорка Центру розвитку кар'єри у Дніпровському вищому училищі будівництва:
Дівчата стали значно більш впевненими у своїх силах. Після п’яти років карантинів і війни, у дітей спостерігається недостатній рівень навичок спілкування та соціалізації. Цей проєкт надає їм необхідну підтримку.
Оксана Шамка, вихователька гуртожитку Броварського професійного ліцею:
Людина, яка шукає роботу, вона повинна прийти до роботодавця і себе презентувати. Що я вмію, і це треба правильно сказати. І цей проєкт навчає цього, щоб правильно себе подати.
На Прикарпатті триває фінальний етап навчальної програми. Зроблені світлини учениці зможуть використати для створення портфоліо, а в останній день тренінгу ще й зроблять публічний виступ, де презентують себе потенційним роботодавцям.