Українські підприємства, які розвивають Буковель: у чому полягає вигода цього процесу.

Протягом років повномасштабної війни, попри усі виклики, безпекові загрози та несприятливі в цілому для країни економічні фактори, один із найвідоміших курортів України - Буковель - продемонстрував надзвичайно стрімкі темпи розвитку готельної інфраструктури. Нові готелі, апарти, котеджні містечка і навіть найбільший в країні аквапарк за мотивами культового мультфільму "Мавка". Все це трапилося з Буковелем за останні три роки. І сьогодні в туристичну забудову карпатського курорту активно продовжують вкладати кошти як український бізнес, так і приватні інвестори. Розглянемо, чому це вигідно та хто виграє найбільше.
Туристичний збір Івано-Франківської області у 2021 р. - до початку війни - становив 10,4 млн грн. Це майже вдвічі більше, ніж у 2020 році - 5,6 млн грн. Вже за підсумками першого року повномасштабної війни - у 2022 році - туристичний збір області сягнув майже 18 млн грн. У 2023 році він знову зріс на 13,7% і склав 20,41 млн грн. А 2024 року сягнув вже 33 млн грн.
У 2024 році Буковель відвідав більше 2,5 мільйона туристів, що на 10% перевищує показники 2023 року. Як повідомив співзасновник компанії Metrum Group Ігор Шиба, у період 2023-2024 років загальні інвестиції в інфраструктурний розвиток Буковелю досягли приблизно $50 мільйонів. Експерти та девелопери вважають, що це лише початок.
ОЗНАЙОМТЕСЬ І З ЦИМ: Найбільш дорогий курорт в Україні: які вартість проживання та розваг у Буковелі.
Сьогодні Буковель стрімко перетворюється на популярний туристичний центр для відпочинку та оздоровлення. У цьому процесі важливу роль відіграють як девелоперські компанії, так і інвестори, а також українці, які віддають перевагу внутрішньому туризму. Не менш значущим є активне залучення місцевих органів влади до розвитку інфраструктури цього регіону.
Perspektyva Group ґрунтовно досліджувала ринок, перш ніж зробити свій вибір на користь Буковелю. Вже скоро готуємося публічно оголосити про старт свого масштабного інвестиційного проєкту в готельну нерухомість Карпат. Наші прогнози вказують, що Буковель продовжить зберігати свою туристичну та інвестиційну привабливість і найближчими роками, і після завершення війни також.
Статистика свідчить про те, хто отримує вигоду і чому це відбувається. За останні три роки Івано-Франківська область тричі збільшила свої надходження від туристичного збору. Таким чином, регіональний бюджет та економіка країни отримують позитивний вплив. Окрім того, інвестори, які вкладають гроші в апартаменти, можуть розраховувати на прибуток у розмірі 10-15% річних. Безперечно, українці також виграють, адже за помірну ціну вони отримують у Карпатах високоякісні послуги та сучасні оздоровчі можливості. Це підкреслили представники девелоперської компанії Perspektyva Group, яка з 1996 року реалізує проєкти в Україні в сфері житлової, комерційної та рекреаційної нерухомості.
Протягом війни в Буковелі реалізували близько 60 нових проектів апарт-готелів та котеджних комплексів. Цього року в регіоні також планується відкрити ще 4 готелі, які в сумі пропонуватимуть 600 номерів. Проте така ситуація не була завжди, підкреслює генеральний директор Ritm group Олександр Лахтіонов.
"5-7 років тому в Карпатах не існувало окремого продукту для інвестиційного портфеля. Нині ж рекреаційна нерухомість стала самостійним конкурентоспроможним сегментом. Багато інвесторів почали оцінювати її як вигідний об'єкт для отримання доходу," - зазначив Лахтіонов в інтерв'ю Delo.ua.
У тому, що на інвестиціях в Карпати можна вигідно заробляти, на власному досвіді вже переконалися тисячі інвесторів.
Є три основні стратегії при інвестуванні в нерухомість. Це - рента, накопичення в збереження коштів і ріст капіталізації, пояснює Лахтіонов і додає, що найвищу разову дохідність дає інвестиція в котлован. За таким умов інвестовані гроші зростають в ціні від старту до здачі на 15-30%.
Ознайтеся також: Визначено найулюбленіші озера Закарпаття для сімейного відпочинку.
"Якщо сьогодні у центрі Буковеля середня ціна готового квадратного метра в апарт-готелі 4-4,5 тисячі доларів, то на рівні котловану в подібному об'єкті інвестор заплатить 3-3,5 тисячі доларів, тобто зекономить одну тисячу доларів на одному метрі. Проте треба буде зачекати до готовності два роки. Я завжди рекомендую диференціюватися, щоб не інвестувати 500 тисяч чи 1 мільйон доларів в один проєкт. Краще зробити 5-6 інвестицій на різних стадіях - це зменшує ризики і дає кращий приріст", - радить експерт.
У січні 2025 року в Буковелі було відкрито Офіс сталого розвитку Bukovel, який має амбіційне завдання перетворити курорт на туристичну локацію, що відповідає міжнародним стандартам Green Destinations. Перші досягнення цієї ініціативи вже помітні: на травень 2025 року 11 готелів у Буковелі отримали міжнародну екологічну сертифікацію Green Key, що підтверджує їх відповідальне ставлення до навколишнього середовища. Серед цих готелів - RADISSON, GLACIER, HAY by EDEM Family, TAVEL, HVOYA, TWINS, MOUNTAIN RESIDENCE, BUKOVEL HOTEL, BUKOVEL APART, BUKOVEL CHALET та SHELTER.
Цікаво, що більшість з цих готельних закладів почали приймати гостей саме в умовах війни. Тим не менш, фахівці продовжують вважати, що ринок готельної нерухомості в Карпатах залишається недооціненим, що відкриває перспективи для подальшого розвитку.
"Буковель має величезні можливості для збереження своєї лідируючої позиції. По-перше, попит на готельну нерухомість у Карпатах ще не досяг свого піку, що створює умови для подальшого розвитку. Крім того, з закінченням війни курорт стане ще більш привабливим для іноземців, оскільки інфраструктура покращиться, а сам Буковель виявиться ще більш сучасним і зручним для туристів", - зазначає Ігор Шиба.
Perspektyva Group також підтримує цей прогноз, підкреслюючи, що Буковель виступає не лише як туристичне місце, а й як значущий центр для реабілітації та відновлення військових і цивільних осіб, які отримали поранення або травми внаслідок війни.
"Цей аспект є також суттєвим, враховуючи реалії країни, яка вже три роки перебуває в стані повномасштабної війни. Тому медичний компонент курортів Карпат залишатиметься пріоритетним, і він уже став невід'ємною частиною кожного нового апарт-комплексу," - зазначили в компанії.