Теракт у Франківську: наслідки діяльності навчального закладу?

Недавній теракт у Франківську є лише одним з багатьох подібних інцидентів по всій Україні, в яких беруть участь школярі. Це, зокрема, свідчить про "успіхи" української системи освіти за останні десять років війни. Це результат навчання з предметів, які мають на меті "громадянську освіту", "патріотичне виховання", а в Франківській області також "християнську етику" (адже регіон славиться своєю релігійністю) та інших дисциплін...
Сотні(!) підлітків, які діють за вказівкою російських спецслужб, займаються диверсіями, підпалюють автомобілі військових і відкрито зневажають свою країну та її захисників. Коли хтось скаже: "Але ж добровольці та волонтери - це теж вихованці українських шкіл!", я відповім: так, але не цієї. Враховуючи їх вік, вони, швидше за все, є представниками тієї системи освіти, яку знищили псевдореформатори з Міністерства освіти і науки. Їх навчали люди з іншого покоління, які викладали предмети, що нині безжально викорінюються з нових програм, та літературу, яка була відкинута під час "осучаснення" (я впевнений, що це теж зроблено за замовленням тих самих спецслужб, але їх методи роботи відрізняються, і не за кілька сотень гривень). Ось вам і "нова українська школа"! І "нова", і "українська" в цьому контексті - це, звичайно, умовності.
Проте не варто звинувачувати лише батьків. Це очевидно, але вони не ведуть уроки з "громадянської освіти", "патріотичного виховання", "історії України" чи "української мови". Останні два предмети, до речі, в новій освітній системі навіть не передбачені — навіщо ж їх включати? Це не батьки роками навчають молодь про "національну самобутність" і "європейські цінності". Тож, як казав один мудрець, "маємо те, що маємо". Далі вже немає куди йти.
Вадим Василенко