Новини Івано-Франківська та області

Перший семестр з "Мрією": як освітня екосистема трансформує українські навчальні заклади.

Веб-портал та мобільний додаток включають в себе щоденний план, конструктор розкладів, систему відстеження досягнень, чати, бібліотеку індивідуально підібраного контенту від провідних освітніх платформ, а також Мрія ID.

Протягом першого семестру реалізації проєкту "Мрія", починаючи з вересня 2024 року, 40 навчальних закладів з різних регіонів України стали його учасниками. Викладачі виставили більше 560 тисяч оцінок, учні виконали понад 86 тисяч домашніх завдань, а батьки перевірили успішність своїх дітей більше ніж 120 тисяч разів.

Нікопольський ліцей знаходиться всього за 8 кілометрів від лінії фронту і функціонує в умовах регулярних обстрілів. Незважаючи на це, викладачі продовжують навчальний процес, а учні охоче здобувають знання.

Директорка установи Олена Селютіна зазначає: "Смартфон зручніше покласти в тривожну валізу, ніж паперовий журнал або ноутбук. Завдяки "Мрії" ми отримуємо доступ до всіх важливих інструментів, навіть у ситуації евакуації".

Школа стала однією з перших, хто приєднався до бета-тестування "Мрії", прагнучи не лише оцінити продукт, а й підтримати команду в розробці універсального рішення, яке інтегрувало б різноманітні інструменти в одному місці.

Перед початком повномасштабного вторгнення ліцей функціонував як пансіон. Як тільки учні роз'їхалися по домівках, навчальний процес перейшов в онлайн-формат. Деякі учні та вчителі залишилися в місті, тоді як інші вирушили у втечу.

Один із основних викликів полягає в гарантуванні збереження даних. "Ми не знали, де наші діти опиняться завтра. Однак їм потрібно було мати доступ до своїх навчальних табелів, оцінок і розкладів. Це важливо не лише для їхнього успіху, а й для можливості продовжувати навчання, навіть перебуваючи в іншому регіоні чи країні," - ділиться директорка.

Олена Селютіна вперше дізналася про пілотний проєкт "Мрія" через соціальні мережі та вирішила подати заявку. Вона активно використовує платформу не тільки в ролі директорки школи, а й як мама: слідкує за навчальними досягненнями доньки, контролює її розклад і підтримує зв'язок із колегами.

"Мрія" дає мені можливість бути в курсі справ. Я спостерігаю, як мої колеги активно працюють, а якщо хтось відсутній в онлайні, відразу ж телефоную: "Все в порядку? Ви в доброму здоров'ї?" Це дуже важливо для нашого регіону.

Цей семестр став першим для ліцею, що функціонує в рамках державної цифрової екосистеми. "Тепер я можу всього за кілька кліків дізнатися, хто з викладачів працює, які предмети вони викладають і які оцінки отримали учні. Мені більше не потрібно чекати на звіти чи вивчати журнали. Це надає мені впевненості в тому, що навчальний процес триває, навіть попри вибухи за вікном," – зазначила Олена Селютіна.

Ще один приклад -- Гуляйпільська школа "Престиж", яка через активні бойові дії була змушена переїхати до Запоріжжя.

У закладі не залишилося стін, але є учні, які й далі навчаються онлайн. "Один із головних викликів -- зберегти зв'язок з дітьми, які роз'їхалися по всій Україні та за кордон і налаштувати дистанційне навчання", -- каже директорка. Цифрова платформа допомогла залишитись на зв'язку з кожним учнем.

Коли обстріли почали загрожувати Гуляйполю, десятикласник Максим Заборський разом із матір'ю та старшим братом змушені були виїхати до Німеччини. У їхньому рідному місті залишатися стало небезпечно, проте Максим продовжує навчання у своєму ліцеї – він стежить за оцінками через мобільний додаток. Там же він фіксує виконані домашні завдання та використовує розклад, щоб краще організувати свій час.

У селі Кривопілля, що на Івано-Франківщині, де проблеми з доступом до інтернету та електропостачання — звична справа, працівники освіти також змогли оцінити переваги цифрового середовища.

Ліцей Василя Портяка - це єдина освітня установа в селі, де проживає 1000 мешканців.

Перед впровадженням "Мрії" вчителі змушені були вручну заповнювати свої плани та журнали, зберігаючи всі документи в навчальному закладі. Це часто призводило до того, що їм доводилося залишатися на роботі після закінчення уроків. Оцифрування значно полегшило цей процес, дозволяючи заощадити час і зусилля.

"Мрія надає можливість створювати календарні плани всього за кілька кліків, середні оцінки автоматично оновлюються, а під час виставлення я можу миттєво залишити коментар для батьків та учнів, - розповідає вчителька математики Марія Томашевська. - Усі результати одразу доступні дітям та їхнім батькам на мобільних пристроях, разом з додатковими примітками."

Син Марії Томашевської Михайло, учень п'ятого класу, також тестує "Мрію" -- як школяр. "У застосунку я перемикаюся між ролями: виставляю оцінки своїм учням у журналі, а потім дивлюся, що задали сину".

З січня команда "Мрії" поступово підключає нові школи та готується масштабуватися на всі охочі заклади. Подати заявку на підключення можна на сайті: mriia.gov.ua/launch.

"Мрія" є революційним проєктом в освітній системі, що здатен значно пришвидшити прогрес дітей, вважає віцепрем'єр та голова Міністерства цифрової трансформації Михайло Федоров.

Ми інтегрували сучасні технології, штучний інтелект та персоналізовані методи, щоб кожна дитина мала можливість знайти свій унікальний шлях та досягти значних успіхів. Платформа "Мрія" спростить життя вчителям, звільняючи їх від зайвої бюрократії, а батькам дозволить глибше зрозуміти потреби та інтереси своїх дітей.

У червні 2023 року президент Володимир Зеленський оголосив про запуск нового застосунку для батьків і дітей, розробленого на базі штучного інтелекту. Проект "Мрія" був реалізований за рахунок $1,5 млн донорських фінансів, наданих урядом Швейцарії в рамках ініціативи EGAP Фонду Східна Європа (ФСЄ).

Читайте також