Новини Івано-Франківська та області

Чому силові структури президента намагаються підірвати місцеве самоврядування: виділено три ймовірні причини.

Однією з причин може бути бажання відволікти увагу від протистояння на рівні центральної влади.

Після того, як новий генеральний прокурор Руслан Кравченко взяв участь у невдалій операції, спрямованій на підрив незалежності антикорупційних структур НАБУ та САП, Офіс генерального прокурора розпочав масовану кампанію проти органів місцевого самоврядування. Причини такої агресії можуть бути трьома, зазначає редакторка відділу внутрішньої політики ZN.UA Інна Ведернікова у своїй статті "Прокуратура на полюванні. Чи може Кличко захищати групу мерів?".

Вона вважає, що основною причиною може бути прагнення відвернути увагу від подій, що розгорталися в центральних органах влади, де напруга між силовими структурами президента та антикорупційними установами лише зросла.

Суспільство опинилося на передовій внутрішньовидової боротьби, елементи якої завжди існували в структурі влади, але тепер стали особливо актуальними. Нещодавно НАБУ провело обшуки у двох впливових фігур СБУ — Ігоря Сухорада та Павла Дударя. Ця справа, як і багато інших, може мати серйозні наслідки, тому центральна влада та генпрокурор повинні терміново продемонструвати, що корупція є проблемою не лише на їхньому рівні, але й у всій системі, - вважає Інна Ведернікова.

Наступною причиною, на її думку, є необхідність підтягнути адмінресурс перед виборами.

"Це стара пісня з знайомим мотивом: опинившись під контролем силових структур, відмовитися під час голосування стає значно складніше. Звісно, в умовах нинішньої безвихідної ситуації з переговорами, питання виборів та адміністративного ресурсу не є найгострішим. Проте, ця тема нагадує тінь, яка в певний момент неодмінно дасть про себе знати", - ділиться своїми думками авторка статті.

Також Інна Ведернікова зазначає, що атака на місцеве самоврядування може бути зумовлена "прагненням нових прокурорських керівників підрахувати старих представників місцевої адміністрації".

"Чистити місцеву владу потрібно, -- пише авторка. -- Однак ККД, з яким це відбувається (коли, наприклад, відкритих справ у Києві за шість останніх років -- 1404, а обвинувальних вироків суду -- аж два), свідчить, що вся активність прокурорських -- це не про очищення. Але й усі слова про напад силовиків на місцеву владу -- теж".

Вона вважає, що місцева адміністрація, усвідомлюючи ситуацію на Банковій, завжди знаходила можливості для вирішення всіх питань з силовиками навіть у "перерви між хвилями голоду". Це може відбуватися в сауні, на риболовлі, в ресторані чи навіть у крипті – не має значення.

"З огляду на очевидні причини, представники місцевого самоврядування сьогодні обирають колективні звернення, уникаючи детального обговорення кримінальних справ, що стосуються певних місцевих посадовців. На всяк випадок. Проте деякі приклади все ж існують," - зазначає авторка.

Раніше Всеукраїнська асоціація громад повідомила про те, що в регіонах, таких як Полтавська, Чернівецька, Одеська, Чернігівська, Івано-Франківська та інших, спостерігається значне зростання тиску з боку правоохоронних органів на керівників місцевих громад. З’явилися численні звернення, які підтверджують факти безпідставного вручення підозр. У зв’язку з цим правління асоціації звернулося до уряду з проханням розглянути цю тривожну ситуацію.

Читайте також