20 мільярдів гривень не потрапили на фронт, інженерів відправили в штурмові загони: в Україні триває розслідування серйозного провалу в оборонній сфері.
В Україні почали проводити масштабне розслідування - правоохоронці знаються на тому, куди могли зникнути 483 мільйони доларів, виділені на будівництво стратегічно важливих укріплень.
Ця сума, еквівалентна 20,1 мільярдам гривень, мала піти на захисні споруди в особливо небезпечних напрямках, таких як ділянки між Великою Новосілкою та Кураховим, а також Кураховим та Покровським. Однак замість міцної лінії оборони військові знайшли прогалини та недоробки.
Як пише Економічна правда, посилаючись на Financial Times, інженерні підрозділи ЗСУ працюють на межі можливостей. Чимало їх ми задіяні у оборонних завданнях, а й у штурмових операціях. Це, за словами командирів, дуже знижує ефективність роботи.
"Якби військові інженери продовжували зосереджуватися на своїх основних завданнях, таких як копання окопів та зміцнення оборонних ліній, ситуація виглядала б зовсім інакше. Наразі ж система або зовсім не працює, або виконує свої функції лише частково," - висловив думку командир штурмового батальйону Станіслав Бунят.
Питання стосується компанії "Автомагістраль-Південь", яка вже мала певну репутацію через попередні скандали. Наприклад, ще до початку війни їй закидали незаконне видобування піску з кар'єрів та будівництво доріг на приватних територіях без отримання дозволів від власників.
А у 2022 році компанія потрапила під кримінальне провадження через будівництво модульного містечка на ділянці, яка їй не належала.
"Немає людини, яка б відповідала за якість, за планування, за те, як ці позиції будуть передані і кому, і хто їх контролюватиме", - заявив Дмитро Разумков, член тимчасової комісії Верховної Ради.
Наразі в Донеччині триває будівництво другої лінії оборони, тоді як третя лінія ще знаходиться на етапі проектування. Ці недоліки створюють певні ризики не лише для Донеччини, а й для сусідніх територій, зокрема Дніпропетровської області, де вороги вже наближаються.
Проти компанії було ініційовано кримінальне провадження через незаконне виконання будівельних робіт. Хоча поліція наразі встановлює, хто несе відповідальність, відомо, що підряднику доручали важливі проекти, серед яких демонтаж зруйнованих мостів та очистка доріг.
Варто зазначити, що історичний засновник компанії, одеський підприємець Олександр Бойко, неодноразово опинявся в центрі уваги завдяки своїм зв'язкам з відомими особистостями, серед яких колишній тесть Романа Абрамовича, Олександр Жуков.
Ще одним захоплюючим персонажем цієї розповіді є Юрій Голик, консультант програми "Велике будівництво". Як стверджують журналісти, він міг зустрітися з Бойком ще у 2015 році, коли працював радником голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Валентина Резніченка. У дніпропетровських колах їх називають "кандидатами" одіозних братів-забудовників Дубинських, які мають довгу історію пов'язану зі скандалами у будівельній сфері.
На важливих ділянках фронту компанія дійсно розпочала виконання робіт, проте, за інформацією пресслужби, фінансування для цього не було отримано — ані у вигляді авансу, ані у вигляді розрахунків.
"Автомагістраль-Південь" стверджує, що працює на власні ресурси і не володіє інформацією про попередніх підрядників.
Кожен пролом у оборонних лініях — це не лише недолік, а реальна небезпека для тих, хто стоїть на захисті батьківщини на передовій.
Ми також інформували, що 50-річного міського голови Единбурга звинуватили в домаганнях до українських біженок: "Він почав за мною спостерігати".
Нещодавно з'явилася інформація, що Україна щорічно недоотримує близько 300 мільярдів гривень через контрабандні операції, адже митниця не виявляє ввезення запчастин, смартфонів "айфон" та італійських мікроавтобусів.
Вам буде цікаво дізнатися, будматеріали можуть піднятися в ціні через рішення НКРЕКУ збільшити тарифи на 26%