Непросте завдання - навчаючи журналістів, навчати аудиторію (частина друга)
Сьогодні знову поговоримо про розвиток мас-медіа, які працюють на Луганщині. Наша мета – розповісти як за допомогою міжнародників навчаються луганські журналісти. Та головне, як нові навички відбиваються на роботі журналістів, як змінюється аудиторія.
Нагадаю, нещодавно, у Сєвєродонецьку проходив дводенний тренінг під назвою «Медіакомпетентість як відповідь сучасним інформаційним загрозам. Стандарти професії та відповідальність журналіста». Його проводив Український кризовий медіа-центр.
Захід відбувався у рамках спільного проекту «Українського кризового медіа-центру» (Київ) та Естонського центру Східного партнерства (Таллінн).
Лекторами тренінгу були Максим Буткевич (журналіст, правозахисник), Ірина Брунова-Калісецька (соціальний психолог-конфліктолог), Олександра Цехановська (Група з аналізу гібридних загроз УКМЦ», Артур Аукон (заступник редактора Raadio 4 (Таллінн, Естонія)).
Моя колега - Марина Терещенко – редакторка радіо «Пульс», а також СММ-редакторка радіо «Пульс». Марина розповіла як тренінги поліпшують роботу радіожурналістів.
АУДІО Марина Терещенко як тренінги поліпшують роботу радіо Пульс (аудіо – 00.01 – 02:56). Цитата від слів «Питання – Сьогодні ви прийшли на тренінг, як часто ви, як журналіст…» - до слів «…витрачаючи все менше і менше свого часу».
Анастасія Волкова працює на телеканалі UATV. Вона розповіла про те, як участь у тренінгах допомагає журналістам покращити власну роботу, що, врешті-решт, сприяє змінам аудиторії мас-медіа.
АУДІО Анастасія Волкова як змінюється аудиторія (аудіо – 00.01 – 03:27). Цитата від слів «Я - Анастасія Волкова, з телеканалу UATV, це міжнародна платформа…» - до слів «…та як з цією інформацією жити далі».
Темою другого дня тренінгу у Сєвєродонецьку була наступна тема – «Як російські ЗМІ розпалюють ворожнечу в Україні та світі». Відбулася презентація Групи із аналізу гібридних загроз «Українського кризового медіа-центру» та запропоноване обговорення.
Окрім дискусій та практичних вправ, які запропонували Олександра Цехановська та Максим Буткевич, увагу учасників привернув гість з Естонії.
Артур Аукон докладно розповів про те, що означає «європейський стандарт» професії журналіста? Поговорили про пошуки шляхів розвитку в умовах конфліктного світу, про нові тенденції у конструктивній журналістиці, про стандарти журналістики під час виборчого процесу.
Роман Назаренко – вільний журналіст, який співпрацює з місцевими та всеукраїнськими ЗМІ. Він поділився своїми враженнями.
АУДІО Роман Назаренко про користь від тренінгів (аудіо – 00.01 – 01:46). Цитата від слів «Я працюю для всеукраїнських і регіональних видань…» - до слів «…такі тренінги потрібні для журналістів Луганщини».
Варто підкреслити, що днями «Український кризовий медіа-центр» проводить для представників ЗМІ Луганщини новий тренінг під назвою «Кібербезпека особиста та редакційна: реальність загроз та практики захисту. Неочевидні впливи дезінформації на формування порядку денного. Особливості виборчого періоду», який відбудеться 17-18 жовтня 2019 року у Сєвєродонецьку.
Захід також відбудеться у рамках спільного проекту Українського кризового медіа-центру (Київ) та Естонського центру Східного партнерства (Таллінн), спрямованого на підтримку та зміцнення довіри до ЗМК у регіонах України. Проект здійснюється за підтримки Європейського Союзу.
Тренерами будуть українські та естонські медіа-експерти та фахівці з безпеки в інформаційному просторі – Ільмар Рааг, естонський кінорежисер, експерт з кризових комунікацій та кібербезпеки; Аарне Сеппель, експерт з кібербезпеки, журналіст; Ольга Айвазовська, голова правління Громадянської мережі ОПОРА; Артем Лаптієв, аналітик StopFake; Любов Цибульська, керівник Групи із аналізу гібридних загроз «Українського кризового медіа-центру».
Сьогодні, під час агресії Росії проти України, коли захоплений Крим та частина Донбасу, ми говоримо про те, що проти нашої Батьківщини розв’язали гібридну, у том числі інформаційну війну. І саме в цих умовах рівень довіри населення до мас-медіа має неабияке значення. Безсумнівно, читачі, слухачі та телеглядачі довіряють не всім ЗМІ. Знаєте, я вважаю, що це нормально і правильно. Більш того, я особисто впевнений, що у споживачів інформації має бути своя, внутрішня медіа-гігієна, медіа-грамотність, яка формується протягом довгого часу.
***
Сьогодні Україні потрібні нові стандарти журналістики, цивілізований медіа-простір, в якому було б представлене все розмаїття ідей і думок.
Він має поступово позбуватися заангажованості, політичної обмеженості. Нового виміру мають набути взаємини держави і преси. У влади не може бути тем, закритих для журналіста.
Ми, журналісти, вчимося. Навчання - це шлях до гарної журналістиці. Чим більше надійної і якісної журналістики у суспільства, тим більша ймовірність, що це суспільство буде стабільно розвиватися.
Использование материалов разрешено при условии проставления прямой открытой для поисковых систем гиперссылки на paralel-media.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов.