Все що ви хотіли знати про українські паспорти
Сьогодні поговоримо роботу Державної міграційної служи України, про українські паспорти – про новий ID-паспорт та про біометричний закордонний паспорт.
Ця тема турбує «пересічних громадян». Про це хочуть знати не тільки жителі української Луганщини.
Ця тема – українські паспорти – дуже важлива для тих наших співгромадян, які зараз мешкають на тимчасово окупованій території.
З урахуванням цього, я підготував цикл передач про це. Моє завдання – докладно та зрозуміло пояснити складні речі нашого сьогодення.
Про важливість цієї теми свідчить статистика отримання паспортів – дуже значний попит!
Так, за даними Міграційної служби Луганської області, попит на оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки у листопаді 2019 року залишається таким же високим, як і в минулі місці поточного року. Всього за 11 місяців 2019 року оформлено: 33 186 (більш ніж 33 тисячі) ID-карток; 44 731 (майже 45 тисяч) закордонних паспортів.
Я розповім про те, які цілі та завдання ДМС, як працюють територіальні підрозділи Управління ДМС України в Луганській області, як можна оформити паспорт через Центри надання адміністративних послуг, скільки у Луганській області оформлено біометричних документів?
Потім ми надамо відповідь на питання, як пов’язані з отриманням першого паспорту.
Поговоримо про оформлення паспорта громадянина України у формі картки (у разі обміну паспорта, замість втраченого або викраденого).
Розповімо про те, яка вартість адміністративного збору, який порядок оформлення ID-картки? чи обов`язково замінювати паспорт-книжечку на ID-картку? який строк дії паспорт громадянина України у формі картки? Не облишимо і таку тему, як вклеювання фотографій до паспорта громадянина України при досягненні 25-та 45-річного віку.
Окремо поговоримо про закордонні біометричні паспорти, про механізм отримання такого паспорту. Де і як можуть отримати паспорт України жителі непідконтрольних територій і переселенці? Скільки коштує паспорт громадянина України для виїзду за кордон?
Питань – дуже багато. Скажу просто тільки у нас ви дізнаєтесь все що ви хотіли знати про українські паспорти.
Наш співрозмовник – перший заступник начальника управління Державної міграційної служби України у Луганській області Олександр Вікторович Церковний. Сьогодні – наша перша зустріч.
Державна міграційна служба України (ДМС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ.
ДМС здійснює оформлення і видачу громадянам України документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство.
Державна міграційна служба України досить молода служба, яка була створена Указом Президента України у 2010 році. У серпні 2014 року, Постановою Кабінету Міністрів України було затверджено нове Положення про Державну міграційну службу України.
Коротко кажучи, все, що стосується паспортів та реєстрації, міграції та еміграції громадян – все це входить до кола справ ДМС України.
Докладніше про це розповідає наш співрозмовник – Олександр Вікторович Церковний. Ось така у нас відбулася розмова.
За словами нашого співрозмовника, найчастіше до територіальних підрозділів Управління ДМС України в Луганській області звертаються мешканці, які хочуть отримати закордонний паспорт з безконтактним електронним носієм та паспорта громадянина України у формі ID-картки. Докладніше про це говорить Олександр Церковний.
Найбільш завантаженим, враховуючи територію адміністративного обслуговування та документування громадян з тимчасово непідконтрольної території, серед територіальних підрозділів є Станично-Луганський районний відділ УДМС у Луганській області. Саме сюди (у Станицю Луганську), більш за всі інші, звертаються мешканці тимчасово непідконтрольної території.
Державні служби намагаються наблизитися до громадян. Не виключення цього і ДМС. В теперішній час Управління Державної міграційної служби України в Луганській області та його п'ятнадцять територіальних підрозділів працюють в штатному режимі.
Через ЦНАПи надаються найбільш популярні адміністративні послуги, у тому числі вклеювання до паспорта громадянина України фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку. Для ЦНАПів області придбано комплекти обладнання для оформлення та видачі паспорта громадянина України у формі ID-картки та документів, що дають право громадянину України на виїзд за кордон та містять безконтактний електронний носій.
Олександр Вікторович Церковний розповів як відбувається співпраця з місцевими органами влади і що це дає пересічним громадянам. Адже тепер всі питання можна вирішити на місці, у центрах надання адміністративних послуг. Тепер не треба їхати до Сєвєродонецька щоб вклеїти фотокартку, або отримати закордонний паспорт.
Нагадаю, що у минулому році Кабінет Міністрів України змінив порядок оформлення внутрішніх паспортів громадянина України. Уряд виключив з постанови від 25 березня 2015 року № 302 положення, яке передбачало можливість видачі паспорта громадянина України у формі книжки. Відтепер нові паспорти будуть видавати лише у формі ID-карти. ID-карта є аналогом внутрішнього українського паспорта.
Наступного разу ми докладно поговоримо про заміну паспорта у формі книжечки на ID-картку. Поговоримо про те, чи існують якісь строки заміну паспорту, про електронну чергу для запису на обмін паспорту.
Підготував Володимир Сидоренко, Паралель-медіа