Главная новости Луганска и Украины
 
 
                 
 
Валюта   Покупка   Продажа
   
 
 
Поиск по сайту
 
  10:55 Боевики передали ОБСЕ тело погибшего наблюдателя 10:45 Почти 13 млн грн доначислили нарушителям законодательства аудиторы фискальной службы 10:11 ПриватБанк объявил весенний кадровый призыв 10:08 Во Львове презентовали первый в Украине проект электронного студенческого билета 10:03 Спроби ворога перекласти провину за підрив автомобіля ОБСЄ є зухвалими маніпуляціями, – Юрій Гарбуз 09:52 На Луганщині по українським захисникам б’ють із забороненої зброї 09:39 Російсько-терористичні підрозділи продовжують вести вогонь по позиціях ЗСУ 14:07 Під час здійснення патрулювання підірвався автомобіль СММ ОБСЄ 13:23 Ситуація в контрольних пунктах в'їзду-виїзду на лінії розмежування на 23 квітня 2017 року 13:21 Слідчі прокуратури провели обшуки у «Лисичанськвугіллі»  
     
 

Реклама

 
 
 

Новости партнеров

 
 
 

Народный юрист


11.04.2017 / 12:34 ПАРАЛЛЕЛЬ - МЕДИА

Покупайте та користуйтесь із задоволенням

…Великий супермаркет. Багато народу. Молода жінка. В одній руці у неї кошик з покупками, а другою рукою тримає сина, хлопчика 5-6 років. Жінка зачіпає кошиком стелаж з товаром. Хлопчик робить їй зауваження: «Ну, давай, розбий тут все вщент».

Це був не анекдот – а справжня життєва ситуація. Зрозуміло, що діти копіюють дорослих, і, можливо, мати робила таке саме зауваження своєму синочку.

Отже, сьогодні поговоримо про деякі ситуації, коли порушуються ваші права як покупця та споживача. Про це дійсно корисно знати та використовувати у повсякденному житті. Але запам’ятайте головне правило – найчастіше Закон захищає ваше право як споживача.

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується.

І, як правило, працівники магазину (адміністрація, або охорона) починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала, або розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів.

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин.

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові магазину, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий, або зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Якщо ж адміністрація, чи охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується.

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив, або зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження.

У випадку, коли адміністрація магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.

Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції».

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий, чи пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, покупець повинен викликати поліцію.

Примусити платити вас може тільки суд,  нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Зрозуміло, що судитися з вами з розбиту пляшку ніхто не буде.
Що робити, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів»  передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару.
Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну, умови та правила придбання продукції.

Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець, який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій, або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток) при продажу товарів зобов’язані реалізовувати товари  лише за умови наявності цінника на товар.

На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою.

Без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача. Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням вашого права споживача. У випадку відмови можна залишити відповідний запис у Книзі відгуків і пропозицій. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

Споживач може також звернутися із відповідною заявою про порушення свої прав звернутися до суду або до Державної служби з безпечності харчових продуктів і захисту прав споживачів. Головне управління  Держпродспоживслужби України в Луганській області знаходиться за адресою місто Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2. Телефон для довідок: (06452) 6-80-15.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

- звернення;

- копія звернення до суб’єкта господарювання,

- копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;

- копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

- інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Володимир Сидоренко, Паралель-медіа


Понравилась новость? ЖМИ!


 

Новости Lentainform

Загрузка...

 

 

 

Лента новостей

24.04 / 10:55

Боевики передали ОБСЕ тело погибшего наблюдателя

24.04 / 10:45

Почти 13 млн грн доначислили нарушителям законодательства аудиторы фискальной службы

24.04 / 10:11

ПриватБанк объявил весенний кадровый призыв

24.04 / 10:08

Во Львове презентовали первый в Украине проект электронного студенческого билета

24.04 / 10:03

Спроби ворога перекласти провину за підрив автомобіля ОБСЄ є зухвалими маніпуляціями, – Юрій Гарбуз

24.04 / 09:52

На Луганщині по українським захисникам б’ють із забороненої зброї

24.04 / 09:39

Російсько-терористичні підрозділи продовжують вести вогонь по позиціях ЗСУ

23.04 / 14:07

Під час здійснення патрулювання підірвався автомобіль СММ ОБСЄ

23.04 / 13:23

Ситуація в контрольних пунктах в'їзду-виїзду на лінії розмежування на 23 квітня 2017 року

23.04 / 13:21

Слідчі прокуратури провели обшуки у «Лисичанськвугіллі»

23.04 / 13:15

Поліцейські знайшли та повернули додому маленького хлопчика

23.04 / 10:55

У жовтні 2017 року відбудеться Київський міжнародний економічний форум (КМЕФ)

23.04 / 10:50

Утвержден Перечень товаров для применения РРО

23.04 / 10:29

Предприятия Луганщины погасили 10 млн грн налогового долга

23.04 / 10:21

В Дружківці встановлять пам’ятник воїнам АТО

23.04 / 10:13

На Луганщині не вщухають ворожі обстріли

23.04 / 09:15

Ситуація в зоні АТО залишається напруженою

21.04 / 20:08

З початку доби російсько-терористичні підрозділи 21 раз обстріляли позиції українських військ

21.04 / 17:39

Проблеми енергозабезпечення населених пунктів вздовж лінії розмежування

21.04 / 17:15

Асоціація органів місцевого самоврядування Луганської області закликала долучатися до ініціатив Юрія Гарбуза

21.04 / 17:10

В Луганській області проводиться місячник добровільної здачі зброї

21.04 / 12:36

Луганські школярі захистили свої дослідження на всеукраїнському конкурсі

21.04 / 12:00

На Луганщину знову завітав Потяг Єднання України «Труханівська Січ»

21.04 / 11:20

Стартував Інтернет-конкурс дитячого малюнку «Стежками єднання»

21.04 / 11:00

Новини АТО: Луганщина знову опинилася під ворожим вогнем

21.04 / 10:27

На Луганщині виявлено та вилучено вісім одиниць вибухонебезпечних предметів

21.04 / 10:00

Погіршення погодних умов

20.04 / 08:59

За минулу добу зафіксовано 18 обстрілів позицій Збройних Сил України

19.04 / 18:23

Ситуація у районі проведення АТО стабілізувалась

19.04 / 18:06

ПриватБанк запустил стартап банковских мем-карт

 
Полезные ссылки

Календарь

Праздники Украины
 
 
 
     
 

© 2009-2016 Параллель-Медиа Все права защищены.

E-mail: media @ paralel-media.com.ua

Использование материалов разрешено при условии проставления прямой открытой для поисковых систем гиперссылки на paralel-media.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов.

 
     
  Система Orphus