Главная новости Луганска и Украины
 
 
                 
 
Валюта   Покупка   Продажа
   
 
 
Поиск по сайту
 
  11:28 Внаслідок зіткнення автобусу з трактором постраждали дванадцять пасажирів та водій 10:23 Міжнародний фестиваль документального кіно «DOCUDAYS UA» у Сєвєродонецьку 10:20 Окупанти 17 разів порушили перемир’я, один військовослужбовець загинув 22:50 Будуймо Європу на Луганщині (частина друга) 22:00 Будуймо Європу на Луганщині (частина перша) 17:23 Цінники послуг від сервісних центрів МВС 16:45 Органами ГФС проведено 303 проверки по обороту подакцизных товаров 16:00 Зухвалий вбивця проведе за ґратами 15 років 15:08 Змагання з гімнастики серед юніорів 15:07 Поліцейські затримали молодика-вбивцю  
     
 

Новости партнеров

 
 
 

Народный юрист


11.04.2017 / 12:34 ПАРАЛЛЕЛЬ - МЕДИА

Покупайте та користуйтесь із задоволенням

…Великий супермаркет. Багато народу. Молода жінка. В одній руці у неї кошик з покупками, а другою рукою тримає сина, хлопчика 5-6 років. Жінка зачіпає кошиком стелаж з товаром. Хлопчик робить їй зауваження: «Ну, давай, розбий тут все вщент».

Це був не анекдот – а справжня життєва ситуація. Зрозуміло, що діти копіюють дорослих, і, можливо, мати робила таке саме зауваження своєму синочку.

Отже, сьогодні поговоримо про деякі ситуації, коли порушуються ваші права як покупця та споживача. Про це дійсно корисно знати та використовувати у повсякденному житті. Але запам’ятайте головне правило – найчастіше Закон захищає ваше право як споживача.

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується.

І, як правило, працівники магазину (адміністрація, або охорона) починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала, або розмістила цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів.

Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин.

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові магазину, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий, або зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Якщо ж адміністрація, чи охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується.

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив, або зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження.

У випадку, коли адміністрація магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.

Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції».

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий, чи пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, покупець повинен викликати поліцію.

Примусити платити вас може тільки суд,  нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Зрозуміло, що судитися з вами з розбиту пляшку ніхто не буде.
Що робити, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів»  передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару.
Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну, умови та правила придбання продукції.

Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець, який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій, або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток) при продажу товарів зобов’язані реалізовувати товари  лише за умови наявності цінника на товар.

На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою.

Без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача. Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням вашого права споживача. У випадку відмови можна залишити відповідний запис у Книзі відгуків і пропозицій. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

Споживач може також звернутися із відповідною заявою про порушення свої прав звернутися до суду або до Державної служби з безпечності харчових продуктів і захисту прав споживачів. Головне управління  Держпродспоживслужби України в Луганській області знаходиться за адресою місто Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2. Телефон для довідок: (06452) 6-80-15.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

- звернення;

- копія звернення до суб’єкта господарювання,

- копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;

- копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

- інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Володимир Сидоренко, Паралель-медіа


Понравилась новость? ЖМИ!


 

Новости Lentainform

Загрузка...

 

 

 

Лента новостей

21.11 / 11:28

Внаслідок зіткнення автобусу з трактором постраждали дванадцять пасажирів та водій

21.11 / 10:23

Міжнародний фестиваль документального кіно «DOCUDAYS UA» у Сєвєродонецьку

21.11 / 10:20

Окупанти 17 разів порушили перемир’я, один військовослужбовець загинув

20.11 / 22:50

Будуймо Європу на Луганщині (частина друга)

20.11 / 22:00

Будуймо Європу на Луганщині (частина перша)

20.11 / 17:23

Цінники послуг від сервісних центрів МВС

20.11 / 16:45

Органами ГФС проведено 303 проверки по обороту подакцизных товаров

20.11 / 16:00

Зухвалий вбивця проведе за ґратами 15 років

20.11 / 15:08

Змагання з гімнастики серед юніорів

20.11 / 15:07

Поліцейські затримали молодика-вбивцю

20.11 / 14:01

Лисичанські оперативники викрили злочинне «тріо»

20.11 / 13:00

За чотири доби на блокпостах поліцейські задокументували 25 фактів правопорушень

20.11 / 12:49

Ситуація в контрольних пунктах в'їзду-виїзду на лінії розмежування на 20 листопада 2017 року

20.11 / 10:46

Аграрії Луганщини відзначені Президентом України

20.11 / 10:24

Ворог застосував танки та артилерію

20.11 / 09:59

19 листопада загинули 3 військовослужбовця

20.11 / 09:42

Ситуація у районі проведення АТО залишається складною

19.11 / 12:09

Посвята у першокурсники відбулася у Луганському державному медичному університеті

19.11 / 10:03

Ситуація у зоні АТО ускладнюється

18.11 / 13:41

Журналіста Павла Шаройка затримано в Білорусі

18.11 / 13:27

Під Троїцьким загинув український військовослужбовець

18.11 / 13:00

Ситуація в контрольних пунктах в'їзду-виїзду на лінії розмежування на 18 листопада 2017 року

18.11 / 11:52

В столице Украины задержали с поличным банду скиммеров

18.11 / 11:47

У результаті ворожих обстрілів один військовослужбовець сил АТО загинув

17.11 / 20:18

Пенсіонери з «ЛНР». Як навчитися ставитися до них милосердно та з розумінням? (частина друга)

17.11 / 18:36

Бойовики обстріляли Попасну

17.11 / 16:35

Уряд започаткував 75 стипендій на честь Героїв Небесної Сотні

17.11 / 16:09

У Рубіжному відкрився навчально-практичний центр з професії «Швачка. Кравець. Закрійник»

17.11 / 15:40

Надзвичайний і Повноважний Посол Румунії в Україні відвідав Луганщину

17.11 / 15:30

До Луганщини завітали видатні театральні діячі України

 
Полезные ссылки

Календарь

Праздники Украины
 
 
 
     
 

© 2009-2017 Параллель-Медиа Все права защищены.

E-mail: media @ paralel-media.com.ua

Использование материалов разрешено при условии проставления прямой открытой для поисковых систем гиперссылки на paralel-media.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов.

 
     
  Система Orphus